Wiadomości

Kaufland Marketplace wkracza do Polski i Austrii

Poniedziałek, 08 kwietnia 2024
Kaufland w szybkim tempie kontynuuje ekspansję swoich platform e-commerce w Europie. Po udanym debiucie w Czechach i na Słowacji w ubiegłym roku, kolejne platformy Kaufland Marketplace późnym latem zostaną uruchomione w Polsce i Austrii. Dzięki temu za pośrednictwem Kaufland Global Marketplace sprzedawcy zyskają jednoczesny dostęp do pięciu rynków oraz do ponad 81 milionów klientów online. Kaufland zaoferuje im wiele bezpłatnych usług wspierających tę ekspansję.
Wchodząc do Polski i Austrii, rozszerzamy naszą obecność w Europie i oferujemy sprzedawcom możliwość zdobycia nowych rynków i dotarcia do milionów klientów. Kaufland Global Marketplace zapewnia międzynarodowym i lokalnym sprzedawcom detalicznym sprawdzone narzędzie do szybkiej i prostej sprzedaży online produktów w kilku krajach jednocześnie. W Niemczech, Czechach i na Słowacji jesteśmy jedną z największych platform handlowych. To samo chcemy osiągnąć teraz w Polsce i w Austrii – mówi Gerald Schönbucher, szef E-Commerce w Kaufland.

Świadomość marki i wielkość asortymentu jako motor wzrostu

Dysponując liczbą 245 sklepów w Polsce, Kaufland jest jednym z wiodących detalistów spożywczych w tym kraju. Dodatkowo handel online w Polsce odnotował ostatnio wzrost o ponad 10 procent. Debiutujący na polskim rynku Kaufland Marketplace pozwoli wykorzystać ten potencjał, wspierając się wysokim poziomem świadomości i zaufania do marki Kaufland. W przypadku Austrii Kaufland Marketplace po raz pierwszy rozszerza swoją działalność o kraj, w którym marka nie była dotąd obecna na rynku jako sieć sklepów stacjonarnych. Mimo to świadomość marki Kaufland w tym kraju wynosi ponad 40 procent. Ponadto w Austrii nadal nie ma prawie żadnych lokalnych operatorów platform e-commerce oferujących podobnie szeroki asortyment produktów. Wkraczając na rynek austriacki, Kaufland chce wykorzystać tę szansę.   

Sprzedawcy detaliczni mogą już rejestrować się na nowych platformach handlowych. Warto działać szybko, ponieważ przez pierwsze trzy miesiące od uruchomienia marketplace’u sprzedający nie zapłacą prowizji. Ponadto przez trzy miesiące nie będzie pobierana podstawowa opłata za korzystanie z możliwości Kaufland Global Marketplace. Dodatkowo sprzedawcy otrzymają rabat w wysokości 1200 euro na sponsorowane reklamy produktów, dzięki czemu jeszcze lepiej zaprezentują swoje oferty.

Sukcesy ekspansji Kaufland Marketplace w Europie

Debiut Kaufland Marketplace w Europie zakończył się sukcesem. W Czechach i na Słowacji rok od rozpoczęcia działalności lokalne platformy zakupowe Kaufland należą do największych internetowych serwisów handlowych. Na Słowacji liczba produktów wzrosła dziesięciokrotnie od momentu uruchomienia platformy przed rokiem. Dziś 4200 zarejestrowanych sprzedawców oferuje ponad 6,5 mln artykułów pogrupowanych w ponad 6400 kategoriach. W Czechach pod adresem Kaufland.cz można znaleźć ponad 5,9 mln artykułów od około 4700 zarejestrowanych oferentów, przy czym ok. jedna czwarta z nich to krajowi sprzedawcy. Kaufland Marketplace odnotowuje w Czechach 5 mln odwiedzin miesięcznie. Z kolei w Niemczech każdego miesiąca stronę Kaufland.de odwiedza do 32 mln użytkowników. Można tam znaleźć ponad 45 mln produktów z ponad 6400 kategorii.

Od handlu lokalnego do międzynarodowego dzięki Kaufland Global Marketplace

Kaufland Global Marketplace oferuje idealną infrastrukturę dla sprzedawców detalicznych każdej wielkości, umożliwiającą szybki rozwój za granicą i generowanie większych obrotów bez konieczności angażowania własnych zasobów. Wystarczy jedna rejestracja, aby sprzedawcy zyskali potencjalnie dostęp do pięciu międzynarodowych rynków jednocześnie i możliwość dotarcia do ponad 81 mln klientów online. Oferty, zamówienia oraz dane produktowe są zarządzane za pośrednictwem centralnego portalu sprzedawcy, który może być obsługiwany ręcznie lub automatycznie. Ponad 110 partnerów – firm software’owych oferuje już zautomatyzowane rozwiązania interfejsowe do przetwarzania operacji na platformach Kaufland Marketplace. Ponadto Kaufland zapewnia wiele usług dodatkowych, takich jak bezpłatne tłumaczenie informacji o produktach i kuponów dla klientów. 

Oprócz technicznej rozbudowy platform Kaufland Global Marketplace zapewnia również liczne usługi, takie jak przetwarzanie płatności w lokalnej walucie lub wielokanałowe rozwiązania marketingowe w poszczególnych krajach.

Kaufland Fulfillment dostępny dla wszystkich sprzedawców  



Źródło: Kaufland Polska Markety
Fot: mat. prasowe



tagi: Kaufland Marketplace , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,