Wiadomości

Mex Polska oczekuje 17,3 mln zł dochodu dzięki współpracy z Grupą Żywiec

Czwartek, 01 lutego 2024
Notowana na GPW spółka Mex Polska zawarła nową umowę o współpracy z Grupą Żywiec, umożliwiającą kontynuację sprzedaży asortymentu czołowego producenta piw w Polsce w lokalach grupy, tj.: ‘Pijalnia Wódki i Piwa’, ‘The Mexican’ czy ‘Chicas & Gorillas’, „Prosty Temat” i „Pankejk”. Towarzyszy temu zawarta do dnia 31 grudnia 2028 r. umowa o współpracy z rekomendowanym dystrybutorem produktów Grupy Żywiec – firmą Distribev Sp. z o.o. Przewidywana wartość umów (dot. wynagrodzenia za świadczone usługi wsparcia sprzedaży oraz udzielanych rabatów za zakupione produkty) w ciągu najbliższych 5 lat powinna przekroczyć 17,3 mln zł, natomiast ostateczna wartość zależna będzie od wolumenu zakupionego produktu. Umowa obowiązuje od 1 stycznia 2024 roku.
- Zdecydowaliśmy się na kontynuację strategicznej współpracy z naszym wieloletnim  partnerem, Grupą Żywiec. Dzięki takim posunięciom jesteśmy w stanie utrzymać stabilną pozycję na rynku i kontynuować sprzedaż  wysokiej jakości asortymentu piwnego w lokalach naszej Grupy. Przewidywany dochód z tego tytułu, w okresie najbliższych 5 lat wyniesie ponad 17,3 mln zł. Założenie to opieramy na dotychczasowych doświadczeniach Grupy, tym bardziej, że większość naszej oferty dotyczy najdynamiczniej rozwijającego się segmentu bistro, charakteryzującego się bogatą dostępnością popularnych napojów wysoko i nisko alkoholowych – informuje Paweł Kowalewski, prezes zarządu Mex Polska SA.

W ramach umowy Mex Polska zobowiązuje się, przez okres 5 najbliższych lat, do sprzedaży określonej ilości hektolitrów z protfolio wyrobów  Producenta w lokalach grupy oraz świadczenia dodatkowych usług związanych z ich sprzedażą.

Grupa kapitałowa Mex Polska zarządza obecnie 46 lokalami, w skład których wchodzi 5 popularnych i rozpoznawalnych marek gastronomicznych, takich jak: Pijalnia Wódki i Piwa, The Mexican, Prosty Temat, Pankejk oraz Chicas&Gorillas.  

Zarząd Mex Polska nieustannie poszukuje nowych atrakcyjnych lokalizacji w celu sukcesywnej poprawy sprzedaży, kontroli kosztów i marż. Jeszcze w tym półroczu zamierza uruchomić dwa nowe lokale w centrum Katowic, które zostaną otwarte po sądziedzku przy ulicy Mariackiej. Mowa o Pijalni Wódki i Piwa oraz Chicas&Gorillas wchodzące w skład ww. segmentu bistro, który aktaulnie stanowi najbardziej rentowny obszar działalności Grupy. Z opublikowanych danych szacunkowych wynika, że skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży za rok 2023 w grupie Mex Polska powinny wynieść 95,3 mln zł, co da wzrost o 16,4% r/r.

Grupa Żywiec to jeden z czołowych producentów piwa w Polsce. Podmiot dysponuje browarami w Żywcu, Warce, Leżajsku, Elblągu i Namysłowie.



Źródło: InnerValue
Fot: mat. prasowe

tagi: Mex Polska , Grupa Żywiec , gastronomia , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,