Wiadomości

Fabryka Danone w Bieruniu z nagrodą Lean Diamonds Awards

Środa, 17 stycznia 2024
Fabryka serków i jogurtów Danone w Bieruniu otrzymała prestiżową, międzynarodową nagrodę Lean Diamonds Awards 2023 za wdrożenie nowoczesnych procesów produkcyjnych, w tym zaawansowanych rozwiązań cyfrowych. Bieruńska fabryka to wiodący ośrodek produkcyjny Danone w Europie, który przetwarza mleko z polskich gospodarstw, a powstające tu produkty trafiają na rynek krajowy i do przeszło dwudziestu innych krajów. Rozwój skali działania idzie w parze z działaniami na rzecz środowiska, lokalnej społeczności i regionu.
Konkurs Lean Diamonds Awards nagradza najciekawsze rozwiązania z zakresu lean manufacturing – czyli optymalizujących procesy w firmach. W ostatniej edycji zgłoszono rozwiązania wprowadzone w 70 firmach z całego świata. Do ścisłego finału zakwalifikowało się 12 organizacji – w tym zakład produkcyjny Danone w Bieruniu, któremu przyznano nagrodę główną w kategorii Lean Digital. Nagrodę wręczono podczas gali, która odbyła się w Mediolanie. Jury wzięło pod uwagę wykorzystanie rozwiązań cyfrowych w procesach wytwarzania, w tym m.in. w zakresie podnoszenia efektywności, rozwiązywania problemów, czy zarządzania komunikacją. – Nagroda Lean Diamonds Awards to ogromne wyróżnienie dla fabryki Danone w Bieruniu, wyraz uznania dla naszej strategicznej wizji i dobrze zaprojektowanych procesów. Jest to efekt zaangażowania całego zespołu fabryki w rozwijanie rozwiązań Lean i zapewnienie ciągłego doskonalenia. To także duża motywacja do dalszej pracy – komentuje Robert Eliasz, dyrektor zakładu produkcyjnego Danone w Bieruniu.

Cyfryzacja na najwyższym poziomie

Jakie innowacyjne rozwiązania stosowane w fabryce w Bieruniu zachwyciły zagranicznych ekspertów? Między innymi wspieranie codziennej pracy operatorów poprzez wykorzystanie rozwiązań cyfrowych. Przekłada się to na szybkość reakcji i zwiększenie bezpieczeństwa. Automatycznie generowane odczyty wskazują operatorowi miejsce wystąpienia ewentualnego problemu lub zwracają uwagę na ryzyko jego powstania. Technologia prześciga również oko ludzkie w wykrywaniu zatrzymań maszyn – takie informacje są wyświetlane na monitorach w czasie rzeczywistym, a więc szybciej niż ktokolwiek byłby w stanie je zauważyć. – Fabryka w Bieruniu posiada zaawansowane rozwiązania, ale też potencjał dalszego doskonalenia tych rozwiązań pod kątem ,,Przemysłu 4.0”, stąd wdrażanie kolejnych innowacji. Nieustannie dążymy do upraszczania procesów i przyniesienia jeszcze większej wartości dodanej, działając w duchu Lean i koncentrując się na ciągłym doskonaleniu – podsumowuje Magdalena Soból, kierownik ds. technologii cyfrowych w Danone.

Tego rodzaju rozwiązań wprowadzono wiele, a ciągłe rozszerzanie ich skali pozwala efektywniej zarządzać przepływem informacji, co przekłada się na szybkość reakcji i zwiększenie bezpieczeństwa na wszystkich etapach wytwarzania produktów mlecznych.

Lokalne działania – globalny wpływ

Fabryka w Bieruniu to kluczowy ośrodek produkcyjny Danone w Europie, przetwarza mleko pochodzące z polskich gospodarstw, a powstające tu produkty trafiają nie tylko do polskich sklepów, ale również są eksportowane łącznie do ponad 20 krajów – w tym do Stanów Zjednoczonych. Zakład to również znaczący pracodawca w regionie, angażujący się w działania społeczne.

Fabryka jest ceniona za innowacyjność i rozwiązania z zakresu ochrony środowiska, m.in. za sprawnie funkcjonujący system zarządzania środowiskowego ISO 14001, wysokie wskaźniki odzysku i recyklingu odpadów – aż 100% odpadów żywnościowych generowanych w fabryce w Bieruniu trafia do recyklingu lub odzysku. Zaś energia elektryczna, z jakiej korzysta fabryka w 100% pochodzi ze źródeł odnawialnych . W 2019 roku zakład otrzymał tytuł Fabryki Roku, a w listopadzie 2023 r., został uhonorowany przez Burmistrza Miasta Bierunia nagrodą Bieruńskiego Utopca w kategorii społeczna odpowiedzialność biznesu za szczególne osiągnięcia na rzecz lokalnej społeczności.



Źródło: 24/7Communication
Fot: mat. prasowe


tagi: Danone , Lean Diamonds Awards , nagroda , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,