Kategorie produktów

Wywiad z Sebastianem Nowosadem, Dyrektorem handlowym ds. sprzedaży sieciowej i HoReCa w Zakładach Mięsnych Silesia

Poniedziałek, 18 grudnia 2023 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 12/214. Grudzień 2023
Trzy pytania do Sebastiana Nowosada, Dyrektora handlowego ds. sprzedaży sieciowej i HoReCa w Zakładach Mięsnych Silesia kieruje Joanna Kowalska.
Jakie trendy w branży mięsnej są obecnie najbardziej widoczne?

Myślę, że bardzo widoczne w 2023 roku były dwa trendy – pierwszy miał podłoże czysto ekonomiczne, drugi także kierował decyzjami zakupowymi klientów. Z jednej strony rosnąca w mijającym roku inflacja spowodowała, że konsument rozważnie podchodził do swoich wydatków i gospodarowania budżetem, w którym produkty spożywcze odgrywają istotną rolę. Przełożyło się to na wzrost udziałów w koszyku produktów ekonomicznych, począwszy od naszej kultowej Pasztetowej Duda. Skierowało to także uwagę konsumenta na produkty, które pozwalają na rozsądne zakupy w przystępnej cenie – takie jak wędliny drobiowe, które oprócz korzystniejszej ceny mają również wiele walorów prozdrowotnych w diecie. Z drugiej strony zauważamy także rosnące zainteresowanie produktami o prostej etykiecie, które wskazują na dbałość o zdrowie i dobrą kondycję – to z kolei pokłosie pandemii i silny mega trend całej kategorii, który w perspektywie dłuższego czasu może okazać się bardziej znaczący od trendu ekonomicznego.

Jakość? Cena? Pochodzenie? Co kierowało wyborami konsumentów w 2023 roku?

Oprócz trendów, o których już mówiłem, ważne znaczenie dla klientów ma także pochodzenie produktów spożywczych. My bardzo mocno podkreślamy polskie pochodzenie naszych surowców, ze szczególnym uwzględnieniem kurczaka, którego produkcji – jako koncern Cedrob – jesteśmy w kraju liderem. W ramach grupy, od lat realizowana jest strategia „od ziarna do stołu”, co także wpływa na wybory konsumenckie. Klienci zwracają coraz większą uwagę na wpływ danego produktu na zdrowie i oprócz smaku, jak wynika z naszych badań, to czynnik najczęściej wymieniany przez konsumentów. Dlatego właśnie rok do roku rośnie sprzedaż wędlin drobiowych.

Na jakich działaniach skupia się aktualnie ZM Silesia?

Ten rok stał pod znakiem dynamicznego rozwoju, zwiększania udziałów rynkowych oraz ekspansji eksportowej. Co ważne, fundamentem tych działań jest nasza strategia oparta na wędlinach drobiowych. Jako dywizja przetwórcza koncernu Cedrob, jesteśmy przekonani, że zarówno z ekonomicznego, jak i zdrowotnego punktu widzenia, to dzisiaj najlepsza oferta dla konsumenta, nie tylko polskiego. Intensywnie pracowaliśmy również nad wdrożeniem nowej parówki w brandzie Duda, jest to także połączenie delikatnych mięs drobiowych – kurczaka i indyka.



tagi: Zakłady Mięsne Silesia , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,