Z rynku FMCG

Nestlé świętuje 30 lat w Polsce

Piątek, 24 listopada 2023
Dokładnie trzy dekady temu Nestlé rozpoczęło działalność w Polsce, wprowadzając na rynek Nesquik oraz Nescafé. Dziś firma oferuje 70 marek oraz 1600 produktów, z których wiele jest wytwarzanych w 7 lokalnych fabrykach. Nestlé zainwestowało do tej pory prawie 5 mld zł w krajową gospodarkę.
Nestlé to szwajcarskie przedsiębiorstwo spożywcze z ponad 150-letnią tradycją. Na polskim rynku zadebiutowało w 1993 roku, wprowadzając dwie marki, które na stałe zagościły w sercach polskich konsumentów - Nesquik oraz Nescafé. Dziś firma oferuje w Polsce 70 marek – wśród nich wiele lokalnych, takich jak: Winiary, Bobo Frut czy Nałęczowianka oraz tych znanych na całym świecie, między innymi: Gerber, Garden Gourmet, KitKat, Purina.

W ciągu trzech dekad obecności w Polsce, Nestlé dokonało wielu znaczących inwestycji. Dotychczas producent żywności zainwestował 5 mld PLN w krajową gospodarkę. Dziś firma działa w Polsce w ośmiu lokalizacjach – siedmiu zakładach produkcyjnych w: Kargowej, Kaliszu, Rzeszowie, Nałęczowie, Nowej Wsi Wrocławskiej, Toruniu i Lubiczu oraz w biurze głównym w Warszawie. Łącznie zatrudnia ponad 5500 wysoko wykwalifikowanych specjalistów w dziedzinie produkcji żywności, logistyki, sprzedaży czy marketingu. 

Poza rozwojem portfolio Nestlé Polska od lat angażuje się w różnorodne inicjatywy edukacyjne, wśród których znaleźć można platformę dla rodziców Nestlé Baby&me  czy program Lekkoatletyka dla każdego! w ramach którego już od 9 lat, wraz z Polskim Związkiem Lekkiej Atletyki zachęca młodzież do treningów i dzieli się ekspercką wiedzą z zakresu prawidłowego żywienia. Projekt “Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu” marki WINIARY promuje kuchnię zero waste i odpowiedzialne zakupy. Ponadto w ramach globalnej inicjatywy Nestlé needs YOUth, firma już od 10 lat wspiera młodych ludzi w rozpoczęciu kariery zawodowej. To tylko kilka przykładów działań podejmowanych w ostatnich latach.

Nestlé to jedna z pierwszych firm, które ogłosiły ambicję osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 roku. Jednym z kluczowych działań na drodze do realizacji tego celu jest przejście na odnawialne źródła energii. W fabrykach w Kaliszu, Kargowej, Toruniu, Lubiczu, Nałęczowie, Nowej Wisi Wrocławskiej i Rzeszowie 100% wykorzystywanej energii elektrycznej pochodzi ze źródeł odnawialnych. Ponadto 100% odpadów z wszystkich zakładów produkcyjnych Nestlé w Polsce trafia do odzysku – recyklingu, kompostowania, biogazowni, regeneracji, wykorzystania jako paliwo lub inny środek wytwarzania energii.  Firma dąży do tego, by do 2030 roku pozyskiwać co najmniej połowę kluczowych surowców do swoich produktów poprzez regeneratywne praktyki rolnicze.



Źródło: Nestlé
Fot: mat. prasowe


tagi: Nestlé , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,