Dane z rynku detalicznego są coraz bardziej optymistyczne
Poniedziałek, 17 lipca 2023
Dane makroekonomiczne na rynku detalicznym w Polsce są coraz bardziej optymistyczne. Chociaż warunki nadal są trudne i niekorzystne – to wydaje się, że moment krytyczny został przełamany, a inflacja powoli odpuszcza. Konsument nadal jest bardzo ostrożny, świadomy i kieruje się ceną. Natomiast polski rynek detaliczny jest rynkiem bardzo dojrzałym – jest już w dużej mierze ukształtowany i to jest jego siłą. Przyszłość rynku będzie szła w kierunku wielofunkcyjnych budynków, gdzie handel detaliczny będzie odgrywał dużą rolę.
– Już teraz ewidentnie czuć optymizm na rynku. Kaufland jest obecny w Polsce od ponad 20 lat. Przez ten okres rozwijaliśmy się przede wszystkim organicznie. Dzisiaj marka dysponuje 240 marketami. Są to głównie markety własnościowe, ale coraz częściej otwieramy sklepy w centrach handlowych jako najemca, co wcześniej raczej nie miało miejsca. Jesteśmy obecni w retail parkach i centrach handlowych – powiedział serwisowi eNewsroom.pl podczas Kongresu Retail Trends 2023 Ryszard Wysokiński, Head of Department Investor Relations w Kaufland Polska. – Nasze sklepy mają średnio 2800 metrów kwadratowych powierzchni sprzedaży i pod tym względem nic się nie zmieniło. Realizujemy koncepcję, którą nazywamy one-stop-shopping – czyli oprócz typowej oferty proponujemy klientom dodatkowe usługi i produkty m.in. lokalnych partnerów. Interesuje nas rozwój w całym kraju – oczywiście z racji wielkości naszego formatu nie każda lokalizacja jest możliwa. Zanim zdecydujemy się na realizację inwestycji, zawsze dokładnie analizujemy jej potencjał – tłumaczy Wysokiński.
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.