Czekoladowa tabliczka - królowa wypieków
Mimo szerokiej dostępności oferty cukierniczej „na zamówienie”, tradycja domowego pieczenia wielkanocnych ciast przekazywana jest z pokolenia na pokolenie. Jak wynika z ogólnopolskiego badania panelu badawczego Ariadna, ponad 20% Polaków na Wielkanoc zamierza przygotować wyłącznie domowe słodkości, z kolei blisko 60% wskazuje, że na ich stole zagoszczą zarówno domowe ciasta, jak i słodycze z oferty sklepowej*. Zapotrzebowanie wynikające z obu deklaracji sprawia, że czekolada pozostaje nieodłącznym produktem na liście przedświątecznych kulinarnych zakupów, co widać w wyraźnie zwiększonej w tym okresie sprzedaży szczególnie tabliczek mlecznych i gorzkich. Rosnący popyt ma z kolei znaczenie dla całej kategorii czekoladowej, w której tabliczki w ostatnim roku stanowią 26%**.
– W Wedlu co roku w okresie wielkanocnym obserwujemy wyraźny wzrost sprzedaży czekolad. Szczególne zastosowanie do wypieków ma wyrazista, głęboka w smaku tabliczka Gorzka 64%. Bardzo się cieszymy, że w tej kategorii prym wiedzie nasz wedlowski produkt. Receptury z jej wykorzystaniem oraz mnóstwo innych piekarsko-deserowych inspiracji można znaleźć w serwisie kulinarnym “W kuchni z Wedlem” wypełnionym przepisami na różne okazje przez okrągły rok – mówi Ewa Khan, Kierowniczka Badań Rynku w firmie Wedel.
Czekoladowe figurki i poszukiwanie słodkiego zajączka
Popularny za granicą zwyczaj znajdowania czekoladowych przysmaków od wielkanocnego zająca, do niedawna popularny wyłącznie w Polsce zachodniej, od kilku lat staje się trendem w całym kraju. Co piąty pytany w ramach ogólnopolskiego badania panelu badawczego Ariadna deklaruje, że będzie praktykować tę tradycję***. Ten element europejskiej celebracji Wielkanocy dla najmłodszych (chociaż nie tylko) wzmacnia sprzedaż czekoladowych figurek, która wznosi te okazję wyżej od Bożego Narodzenia****. Dostępna na rynku oferta czekoladowych zajączków, jajeczek i kurczaków stanowi potwierdzenie rosnącego z roku na rok trendu integrującego rodziny w ramach wspólnej kreatywnej rozrywki.
– Czekoladowe figurki doskonale nadadzą się do zabawy w poszukiwanie zajączka, jak również do urozmaicenia wielkanocnego koszyczka i dekoracji stołu. Poza wedlowską ofertą, szczególnej uwadze polecamy także ręcznie produkowane dzieła z oferty Pijalni Czekolady E. Wedel, dostępne stacjonarnie i w sklepie internetowym – dodaje Ewa Khan.
Praliny. Przyjemność gotowa od zaraz
Obserwacje sprzedażowe z zeszłorocznej Wielkanocy wykazały, że poza wspomnianymi kategoriami – tabliczek i figurek czekoladowych – wyraźny wzrost odnotował również sektor pralin. Te najbardziej wysublimowane i eleganckie ze słodyczy doskonale wpisują się w okazje tj. Wielkanoc. Ich wzmożona sprzedaż stanowi odpowiedź na zapotrzebowanie klientów, którzy samodzielnie nie przygotowują skomplikowanych słodkości, ale tuż po otwarciu chcą cieszyć się wielowymiarową przyjemnością smaku. Popularność pralin w okresie Wielkanocy tłumaczy również ich charakter prezentowy w okresie zwyczajowych spotkań i odwiedzin oraz wzajemnego obdarowywania się odrobiną przyjemności.
– W tegorocznej pralinowej ofercie firmy Wedel na Wielkanoc na pierwszym miejscu należy wymienić pianki Ptasie Mleczko® Waniliowe i Śmietankowe w dedykowanej wiosennej szacie graficznej, ale też te dostępne w wielkanocnej odsłonie o smaku Tarty Cytrynowej. Ponadto, świąteczną celebrację uświetnią także Baryłki Nalewki. Wszystkie warianty to idealne upominki do obdarowywania i dzielenia się z bliskimi – podsumowuje Ewa Khan.
Fundamentalny wpływ sieci handlowych
Niezależnie od tradycji, preferencji i trendów konsumenckich, znaczącą rolę w finalnym wyborze określonych produktów wielkanocnych – w tym słodyczy – odgrywają sieci handlowe, odpowiedzialne za ekspozycję czy akcje promocyjne. Producenci – próbując zwiększać swoją widoczność – umieszczają produkty w kontekstowych, dodatkowych lokalizacjach w sklepie, jak np. umiejscowienie czekolady gorzkiej w alejce z produktami do pieczenia. Standardem z kolei stało się już tworzenie z roku na rok coraz bardziej kreatywnych stref słodyczy danej marki w przestrzeni handlowej, obok których nie sposób przejść obojętnie.
tagi: czekoladowe trendy , Wielkanoc , słodycze , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,
Restauracje sieci Sfinks Polska odnotowały w maju 2023 r...
Grupa Muszkieterów w ramach opracowanej strategii rozwoju...
Z ogromną radością informujemy, że już 18 maja br. w...
reklamaW kwietniu Rada UE przyjęła przepisy reformujące system...
Inflacja wciąż daje się we znaki, co wpływa na plany i...
Wiek 65 lat został ustalony ponad 100 lat temu ...
Realne zapotrzebowanie na instrumenty finansowe wspierające...
Reformy podatkowe są jednymi z najczęściej wprowadzanych w...