Handel

LIVIO franczyza stworzona przez kupców dla kupców

Wtorek, 21 marca 2023
Wiara w polski handel oparty na tradycji, wielopokoleniowym zaangażowaniu i wizji stabilnej przyszłości sprawiły, że w 1994 roku grupa właścicieli sklepów stworzyła zalążek pod strukturę wspierającą handlowców takich jak oni, strukturę która w przyszłości miała dać im wsparcie i poczucie stabilizacji. Ich wizja do dziś przyświeca pracownikom sieci LIVIO która kontynuuje ich dzieło. Sieć obecnie posiada dane na koniec lutego 2023 r. – 4161 sklepów.
Choć czasy w jakich przyszło nam funkcjonować stanowią nie lada wyzwanie dla tradycyjnego handlu małoformatowego, pracownicy LIVIO każdego dnia z pełnym zaangażowaniem działają aby tworzyć dla swoich partnerów franczyzowych bezpieczną przestrzeń współpracy z jednoczesnym zachowaniem ich niezależności.

- Dziś logo LIVIO, z charakterystycznym zielonym listkiem, jest rozpoznawalnym znakiem przywodzącym na myśl tradycję, świeżość, życie i tak też staramy się aby były odbierane nasze sklepy.  Są to głównie sklepy lokalne, prowadzone przez znanych w okolicy właścicieli, cieszących się szacunkiem i sympatią sąsiadów, w których klient znajduje ulubiony asortyment, wysoką jakość, dobre ceny oraz poczucie komfortu „bycia u siebie”. Na takie właśnie placówki stawiamy i oferujemy im współpracę opartą na wzajemnym poszanowaniu i obustronnych korzyściach – mówi w rozmowie z naszą redakcją Marian Zych - V-ce Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny sieci LIVIO.

Elastyczność oferowanych pakietów franczyzowych sprawia, że klienci korzystają z preferencyjnych warunków jakie negocjuje dla nich sieć, zachowując jednocześnie pełną swobodę w doborze kanału dostaw, wielkości zamówień, polityce cenowej oraz wszelkich innych aspektach prowadzenia swojego biznesu.

- Wierzymy, że naszą rolą jest dawanie możliwości, pokazywanie dróg a nie narzucanie twardych rozwiązań i obwarowywanie ich niedorzecznymi karami – przekonuje Marian Zych.

Franczyzobiorcy LIVIO każdego dnia mogą liczyć nie tylko na wsparcie wykwalifikowanych pracowników terenowych, dla których praca to przede wszystkim budowane latami relacje z klientami, ale również na wsparcie w postaci nakładów inwestycyjnych. Sieć wspiera franczyzobiorców zapewniając im wizualizacje, doradzając w kwestiach aranżacji placówek, oferując planogramy pozwalające podnieść zyski sklepu, wspierając modernizacje. Franczyzobiorcy, którzy zaufali LIVIO wiedzą, że mogą liczyć na silnego partnera, który jest w stanie zapewnić im stabilność i wsparcie tak bardzo potrzebne w dzisiejszych czasach.

- Nasza pozycja rynkowa umocniła się w 2013 r., kiedy to staliśmy się częścią Grupy Kapitałowej Specjał, zyskując tym samym dodatkowe, ogólnopolskie wsparcie hurtowe. Niejednokrotnie konkurencja wytyka nam zamknięcie się na 1 dostawcę czy nadrzędność jego interesów – nic bardziej mylnego! Szanujemy i wspieramy naszych partnerów dlatego nie narzucamy im 1 kanału dostaw. Specjał to dla nich szansa na dodatkowe retro, lepsze ceny i inne profity osiągane na bazie wypracowanych targetów, niemniej jednak to franczyzobiorca sam decyduje gdzie chce kupować i przy wyborze kieruje się sumą korzyści tzn. cena zakupu plus retro jakie wypłaca dany dystrybutor – mówi Marian Zych.

W dobie borykania się właścicieli sklepów z ciągle rosnącymi kosztami prowadzenia biznesu, bez wątpienia dużym atutem przynależności do sieci LIVIO jest brak opłaty franczyzowej przy jednoczesnym 100% poziomie wypłaty wypracowanego retra. Klienci mogą liczyć na wsparcie finansowe ale nie tylko. Livio oferuje im pomoc w bardzo wielu aspektach dysponując szeregiem umów około biznesowych jak tanie kredyty, zakup sprzętu i wyposażenia sklepu. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów w 2016 r. oddano do ich dyspozycji platformę szkoleń elearningowych pod nazwą „Uniwersytet Przedsiębiorczości”. W ramach tego projektu od lat z powodzeniem nie tylko franczyzobiorcy ale również ich pracownicy zdobywają, poszerzają i systematyzują swoją wiedzę zdobywając przy okazji atrakcyjne nagrody.

Na przestrzeni Lat LIVIO bardzo poszerzyło swoją działalność i także w tym roku nie zamierza zwalniać tempa. Jak mówi Marian Zych - ambitne plany ekspansyjne, rozwój narzędzi sprzedaży to tylko niektóre elementy objęte strategią rozwoju na lata 2023-2024. Jedno bez wątpienia się nie zmieni – najważniejszy dla LIVIO jest partner i nasze wspólne, stabilne jutro.  



Źródło: LIVIO
Fot: mat. prasowe


tagi: LIVIO , franczyza , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,