Z rynku FMCG

Polacy zamówili w Glovo prawie 2 miliony pizz w ciągu roku

Środa, 08 lutego 2023
9 lutego obchodzimy Międzynarodowy Dzień Pizzy. Jej historia sięga starożytnej Grecji, gdzie wykonywano placki z mąki, oliwy i soli. W XVI wieku w Neapolu zaczęto dodawać do nich pomidory. Dopiero, gdy w XIX w. królowa Margherita di Savoia uznała placek z serem, mozzarellą, pomidorami i bazylią za wyśmienity, pizza zdobyła prawdziwe uznanie. Do dzisiaj pizza Margherita symbolizuje trzy kolory włoskiej flagi - biały ser, zielone liście bazylii i czerwone pomidory.
Pizza w Polsce pojawiła się jeszcze przed II wojną światową. Była to jednak zgoła inna pizza niż ta, którą znamy dzisiaj. Wykonana była z ciasta drożdżowego z dodatkiem ziemniaków i suszonych grzybów. Prawdziwa pizza pojawiła się w Polsce dopiero w latach 50-tych XX wieku. To właśnie wtedy w Warszawie powstała pierwsza prawdziwa pizzeria w Polsce.

Dlaczego Polacy pokochali zamawianie pizzy?

W ciągu ostatniego roku Polacy zamówili prawie 2 miliony pizz przez aplikację Glovo, a największy fan zamówił ich aż 260. Według badania przeprowadzonego przez PBS, 73% Polaków w wieku 18-44 wskazuje kuchnię włoską jako ulubioną, a 70% spośród nich wymienia pizzę jako najlepsze danie. Dodatkowo, według badań Instytutu Badań Pollster, co trzeci mieszkaniec Polski je pizzę przynajmniej raz w miesiącu.

- Dlaczego Polacy kochają pizzę i co zrobić, żeby smakowała u nas tak samo, jak we Włoszech? Pizza jest daniem uniwersalnym, gdzie każdy znajdzie dla siebie idealną kompozycję składników. Aby było jak w Italii, najważniejszy jest produkt wysokiej jakości sprowadzany z Włoch oraz pasja i miłość wkładana do przygotowania każdej pizzy  - komentuje Martyna Broda, Manager Placek Wolnica.



Źródło: Glovo


tagi: Glovo , pizza , gastronomia , dostawa , transport , Międzynarodowy Dzień Pizzy , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG ,