Kategorie produktów

Dzielimy się tym, co dobre!

Wtorek, 13 grudnia 2022 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 12/202. Grudzień 2022
Niewiele mówi się o tym, że niedożywienie dzieci to duży problem w Polsce. Dotyczy nie tylko rodzin biednych czy patologicznych, ale spotykany jest także w domach z pozoru zupełnie normalnych. Niedożywienie przekłada się bezpośrednio na rozwój młodego pokolenia. Rozmawiamy na ten temat z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Jaka jest skala problemu niedożywienia dzieci?

W 2020 roku w Polsce aż 410 tys. dzieci żyło na poziomie skrajnego ubóstwa, co oznacza, że gospodarstwa domowe miały do dyspozycji dochód niższy niż zakłada minimum egzystencji. To aż 30% więcej niż odnotowano w roku poprzednim1. Jedną z poważniejszych konsekwencji skrajnego ubóstwa jest brak regularnego dostępu do żywności, który bardzo często kończy się niedożywieniem wśród dzieci.

Jak niedożywienie wpływa na dzieci?

Problem ten wśród dzieci i młodzieży wpływa na zaburzenia rozwoju układu nerwowego, zahamowanie wzrostu i dojrzewania, niską samoocenę, wstyd, wykluczenie z grupy rówieśniczej czy stygmatyzację. Niedożywienie wpływa negatywnie na zdrowie dziecka, hamuje jego rozwój fizyczny, społeczny i intelektualny.

Skąd wzięła się idea podjęcia współpracy z Programem Pajacyk?

„Każdy posiłek smakuje lepiej, gdy możemy się nim podzielić, również z tymi, którzy tego potrzebują” – to myśl przewodnia akcji „Dzielimy się tym, co dobre”. Hochland od lat aktywnie angażuje się w wiele inicjatyw z zakresu społecznej odpowiedzialności. Teraz, w ramach ogólnopolskiej akcji „Dzielimy się tym, co dobre”, sfinansuje 150 tys. ciepłych posiłków dla najbardziej potrzebujących dzieci. To wynik długofalowej współpracy marki Hochland z Polską Akcją Humanitarną i Programem Pajacyk.

Jakie korzyści przynosi marce Hochland zaangażowanie w to przedsięwzięcie?

Chcemy pomóc najbardziej potrzebującym dzieciom, poprzez zapewnienie im regularnych ciepłych posiłków. Jest to kontynuacja współpracy rozpoczętej w 2021 roku, kiedy to w ramach ogólnopolskiej loterii „Dzielimy się tym, co dobre” marka Hochland zadbała nie tylko o atrakcyjne nagrody dla laureatów, ale też przeznaczyła 100 tys. zł na wsparcie potrzebujących dzieci za pośrednictwem Programu Pajacyk.

W większości polskich domów dzielenie się i wspólne posiłki są rzeczą naturalną. Te pyszne chwile razem, kiedy możemy cieszyć się smakiem potraw i czerpać przyjemność z relacji z bliskimi są głęboko zakorzenione w wartościach marki Hochland.

W listopadzie w ramach Programu Pajacyk miały miejsce zorganizowane przez nas warsztaty edukacyjne dla dzieci! Była radość zabawy w kuchni, a jednocześnie duża dawka wiedzy dla dzieci, jak jeść dobrze, smacznie i kolorowo. Była inspiracja na pyszną pizzę, wartościowe lunchboxy i słodką przekąskę.

Czy akcji towarzyszy kampania informacyjna?

Wsparcie w ramach akcji Hochland „Dzielimy się tym, co dobre” zostało uruchomione od początku września. Zaplanowaliśmy w dłuższej perspektywie czasu ciekawą kampanię informacyjną w mediach, a także rozmowy z ekspertami.

Zależy nam, aby ten problem przestał być wstydliwym tematem tabu. Mamy świadomość, że są w Polsce dzieci, które nie mają możliwości spożywania regularnych posiłków. Razem z Programem Pajacyk chcemy im pomóc zapewniając dostęp do codziennych ciepłych posiłków w szkole, ale patrzymy też na to szerzej. Chcemy mieć wpływ na niwelowanie barier rozwojowych związanych z niedożywieniem. Możemy pomóc uwolnić naturalny potencjał dzieci i przywrócić im zapał i radość w realizacji swoich pasji i marzeń.

Logo akcji zostało umieszczone na opakowaniach serów Hochland. Kupując produkty Hochland każdy może dołożyć swoją cegiełkę do wsparcia potrzebujących dzieci.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek





1 Poverty Watch 2021, Monitoring ubóstwa finansowego i polityki społecznej przeciw ubóstwu w Polsce w 2020 r.



tagi: Hochland Polska , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,