– Kiedy w 2008 roku pojawił się pierwszy kryzys stwierdziliśmy, że ta sytuacja musi znaleźć jakąś odpowiedź. Po naszej stronie zorganizowaliśmy się, przygotowaliśmy wytyczne do tego, jak ma wyglądać właściwe, uczciwe i sprawiedliwie rozłożony układ pomiędzy najemcami a wynajmującymi – powiedziała serwisowi eNewsroom Zofia Morbiato, dyrektor generalna Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU). – Na tej podstawie mieliśmy nadzieję, że uda nam się wynegocjować – w ramach Polskiej Rady Centrów Handlowych – kodeks najlepszych praktyk. Choć wypracowaliśmy pewnego rodzaju założenia – niestety nigdy nie zostały one wcielone w życie. Co więcej, również przedstawiciele tych wynajmujących, którzy brali udział w negocjacjach, nie stosowali naszych uzgodnień – nie uważali, że trzeba je zaaplikować. Odpowiedzią na to był nasz kodeks – ten kodeks, który dzisiaj zaktualizowaliśmy. Nasz obecny Kodeks pokazuje, jak we właściwy sposób rozłożyć ryzyka pomiędzy najemców i wynajmujących tak, żebyśmy my ponosili nasze ryzyko biznesowe, a wynajmujący wszystkie ryzyka biznesowe związane z nieruchomościami – wskazuje Morbiato.
Źrodło: Enewsroom.pl
Fot: mat. prasowe
tagi: kodeks najlepszych praktyk , umowy najmu , ekonomia , gospodarka , finanse , handel , Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług ,
Wygodne dostawy w ciągu maksymalnie 30 minut, bogaty wybór...
Kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje –...
Przychody ze sprzedaży odnotowane przez Auchan Polska...
Komisja szuka nowych źródeł dochodów...
Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc...
Komentarz Prezesa Polskiej Izby Handlu...
13,6 dnia – takie terminy przelewów firmy MŚP zapisywały...
Rolnictwo może odegrać znaczącą rolę w niwelowaniu...