Z rynku FMCG

Światowe innowacje Mondelēz International już od 5 lat powstają we Wrocławiu!

Wtorek, 29 listopada 2022
Obchodzące swoje pięciolecie Centrum Badań i Rozwoju Mondelēz International we Wrocławiu jest jednym z dwunastu tego typu ośrodków na świecie i jedynym w Europie, w którym prowadzone są prace badawczo-rozwojowe dla wszystkich głównych kategorii produktowych firmy tj. czekolady, ciastek, gumy do żucia i cukierków. To właśnie tutaj bada się potrzeby konsumentów, by następnie przełożyć je na innowacje w zakresie produktów i procesów ich wytwarzania, przy zachowaniu najwyższych standardów jakości, ochrony środowiska i zgodności z regulacjami prawnymi. Tym samym Centrum Badań i Rozwoju we Wrocławiu odgrywa kluczową rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej Mondelēz International - obecnego w ponad 150 krajach lidera w kategorii słodyczy i przekąsek.
W przestrzeni technicznej wrocławskiego Ośrodka powstają nowe receptury i modyfikacje produktów z szerokiego asortymentu Mondelēz International – czekolady Milka, ciastka Oreo, gumy Hollywood, Stimorol i inne. W laboratorium badań sensorycznych poddawane są one szczegółowej weryfikacji przez testerów. Z kolei na liniach pilotażowych ustala się krytyczne parametry procesu dla produkcji w warunkach przemysłowych.

Długa lista innowacji

Centrum realizuje setki projektów rocznie, zarówno dla rynku polskiego, jak i innych rynków europejskich, a nawet Bliskiego Wschodu oraz Północnej Afryki. Jego specjaliści stoją za opracowaniem wielu znanych na krajowym rynku przekąsek, takich jak krem czekoladowy Milka Spread, wafelek Prince Polo Black czy gorzkie czekolady Nussbeisser. Spośród projektów dla zagranicy można wymienić m.in. gumy do żucia w kształcie sześcianu i nowe smaki dla gumy Stimorol - miętowo-eukaliptusowy i cytrynowo-imbirowy. Gumy Halls z dodatkiem guarany i żeń-szenia to kolejny projekt, który został zapoczątkowany przez naukowców z Centrum Badań i Rozwoju Mondelēz International we Wrocławiu. W kategorii ciastek tutejsi specjaliści są szczególnie dumni z opracowania nowych receptur dla linii ciastek z czekoladą Milka.

Wrocławskie centrum badawczo-rozwojowe ma na koncie wiele interesujących projektów w zakresie opakowań. Tu powstają opakowania związane ze specjalnymi okazjami, jak wydarzenia sportowe i święta, na przykład czekoladki Cadbury w kształcie piłki futbolowej (Cadbury Dairy Milk Premiere League Ball) albo kalendarze adwentowe Toblerone i Milka.

Warto również wspomnieć o udziale wrocławskiego Centrum w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju Mondelēz International. W miejscu tym opracowuje się m.in. nowe opakowania z materiałów nadających się do powtórnego przerobu. Ich przykładem jest ekologiczna, tekturowa wypraska dla ciastek. Wersja opracowana przez specjalistów Centrum stopniowo zastępuje dotychczas używaną, trudniejszą dla powtórnego przerobu wypraskę plastikową. Jest to jedna z wielu inicjatyw, które pozwolą do roku 2025 zmniejszyć ilość zużywanego plastiku aż o 2500 ton i zrealizować jeden z ekologicznych celów firmy, czyli 100% używanych materiałów opakowaniowych nadających się do recyklingu.
 
Eksperci i wolontariusze

Zespół pracujący w Ośrodku liczy ponad 260 osób 23 narodowości! Efektem takiej różnorodności jest pozytywna energia, kreatywność, przyjazne i otwarte środowisko pracy. Budowaniu dobrej atmosfery służą liczne inicjatywy z zakresu odpowiedzialności i wrażliwości społecznej, np. spotkania w ramach projektu Żywej Biblioteki, czyli rozmów z osobami reprezentującymi grupy mniejszościowe postrzegane stereotypowo. Nie brakuje też wolontariuszy z Centrum, gdy trzeba wesprzeć kolejną akcję Szlachetnej Paczki lub zorganizować akcję na rzecz bezdomnych zwierząt czy posprzątać lasy w okolicznych gminach.

Z dumą mogę powiedzieć, że nasze Centrum jest jednym z najnowocześniejszych wśród podobnych Ośrodków Mondelēz International na całym świecie. Mamy nie tylko odpowiednie zaplecze, ale też niezwykle utalentowany i zróżnicowany zespół ekspertów. Dzięki nim atmosfera pracy jest pełna twórczego fermentu, tak potrzebnego w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań. Mimo międzynarodowego profilu i pracy dla zagranicznych rynków nie zapominamy o najbliższym otoczeniu: naszej gminie, sąsiadach, społecznościach lokalnych. Z inicjatywami na ich rzecz wychodzą najczęściej sami pracownicy. To dla mnie zaszczyt, że mogę współpracować z takim zespołem. – podkreśla Adam Gajewski, Dyrektor globalnego Centrum Badań i Rozwoju we Wrocławiu.
 


Źródło: Mondelēz International
Fot: mat. prasowe



tagi: innowacje , Mondelēz International , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,