Wiadomości

Przychody Grupy Excellence wzrosły o ponad 20%

Poniedziałek, 14 listopada 2022
Grupa Excellence – polski producent soków, syropów, napojów oraz suplementów diety, notowany na NewConnect – po trzech kwartałach 2022 roku osiągnął przychody w wysokości 54,02 mln zł, czyli o ponad 20% wyższe w porównaniu do analogicznego okresu roku 2021. Zysk netto Grupy wyniósł 1,24 mln zł. Grupa w 2022 roku notuje dobre wyniki sprzedaży napojów i wprowadza nowości produktowe, które są bardzo dobrze przyjmowane przez konsumentów.
W 2022 roku spółka Excellence Cannabis pracuje nad nowymi seriami produktów zawierających CBD. Oferta obejmie kosmetyki pod marką moossy oraz olejki CBD YESSEY. Do 2024 roku Grupa Excellence chce uzyskać status pełnoprawnego operatora na rynku marihuany z zastosowaniem medycznym. Dodatkowo Grupa Excellence wprowadziła do sprzedaży w sieci Żabka napoje Hemp Tea, promowane przez blogera Blowka.

„Inflacja zmienia nawyki konsumenckie – ale syropy oraz napoje to produkty podstawowej potrzeby – konsumenci mają je w swoich koszykach zakupowych nawet gdy oszczędzają. Owszem – rezygnują z produktów droższych – a to de facto oznacza jeszcze większą popularność naszych produktów. Są one zawsze w atrakcyjnych cenach, bardzo dobrej jakości, zdrowe i z dokładnie przygotowanymi składami. To sprawia, że nasza sprzedaż rośnie i spodziewamy się dobrych wyników w tym roku – co potwierdzają dane po trzech kwartałach . Niezależnie od naszych flagowych produktów cały czas pracujemy nad nowościami – zwłaszcza nasza spółka z Grupy - Excellence Cannabis. Do 2024 roku chcemy, aby uzyskała ona uzyskać status pełnoprawnego operatora na rynku marihuany z zastosowaniem medycznym” – powiedział Dariusz Polinceusz, prezes zarządu Excellence.

Z danych Nielsena za 2021 rok wynika udział ilościowy sprzedawanych produktów spółki Excellence jest na poziomie 31%, co stanowi 13 mln litrów syropów sprzedawanych rocznie, a oznacza że co trzeci syrop sprzedawany w Polsce pochodzi z Excellence. Tym samym Excellence jest drugim graczem w Polsce, gdzie lider rynku produkuje ponad 20 mln litrów syropów rocznie, przy wielkości rynku 42 mln litrów.

Excellence eksportuje swoje produkty także do Niemiec, Holandii, Czech, na Ukrainę, Litwę, Łotwę i do Estonii. Asortyment jest dostępny również w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Tradycyjne smaki od Excellence docenili także konsumenci w Kanadzie. Spółka prowadzi działania w celu pozyskania dystrybutora w Azji i na Bliskim Wschodzie.

Excellence jest największym producentem syropów sprzedawanych pod markami własnymi dużych sieci handlowych w Polsce. Współpracuje z takimi sieciami, jak Biedronka, Lidl, Netto, Dino, Makro, Carrefour, Auchan, Stokrotka, Selgros,, Kaufland, Leclerc czy Polo Market. Drugą część biznesu stanowią soki i syropy sprzedawane pod markami należącymi do Excellence, np. I am BIO, Biorę, Excellence Syropy Prozdrowotne, Monzini. Miesięczna produkcja soków i syropów sięga 1,5 mln litrów. Pod względem ilościowym spółka jest  numerem dwa w Polsce – co trzeci litr sprzedawany w naszym kraju został wyprodukowany w zakładzie Excellence.



Źródło: Grupa Excellence





tagi: Grupa Excellence , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,