Wywiady

Rewolucja pod kontrolą

Środa, 19 października 2022 Autor: Monika Górka, HURT & DETAL Nr 10/200. Październik 2022
„Aby połączyć proszek i 3 rodzaje żeli do produkcji wykorzystujemy formy używane także w fabrykach… czekoladek!” – o nowej generacji kapsułki Somat, oczekiwaniach konsumentów oraz idealnych produktach piorących, „skazanych” na sukces rozmawiamy z Patricjusem Ziecikiem, Dyrektorem Marketingu Laundry & Home Care w Henkel Polska.
Nowa generacja kapsułki Somat – połączenie proszku i żeli, czyli czterech funkcji razem. To produkt idealny?

Produkt idealny to produkt kompleksowy, który odpowiada na wszystkie potrzeby konsumenta. Tak właśnie jest w przypadku naszych nowych 4-funkcyjnych kapsułek Somat. To połączenie skutecznego proszku i 3 unikalnych żeli w biodegradowalnej i wodorozpuszczalnej folii, które zapewniają doskonałą czystość, idealny blask naczyń, a jednocześnie chronią nie tylko delikatne naczynia, ale i zmywarkę. Można więc powiedzieć, że Somat Excellence 4w1 to produkt idealny. Kapsułki te pozwalają zaoszczędzić czas i wysiłek, jaki musielibyśmy włożyć w dodatkowe zabiegi konieczne, by uzyskać taki sam efekt. A tak, konsumenci mogą od razu cieszyć się blaskiem swoich talerzy i szklanek, które można prosto ze zmywarki postawić na stole.

Proszę opowiedzieć o technologii produkcji nowoczesnej kapsułki.

Jak wspomniałem rewolucyjne kapsułki Somat Excellence 4w1 są zamknięte w biodegradowalnej, wodorozpuszczalnej folii. Aby połączyć proszek i 3 rodzaje żeli do produkcji wykorzystujemy formy używane także w fabrykach… czekoladek! Ponadto nasz produkt wytwarzany jest w 100% w oparciu o energię odnawialną – wszystko w trosce o nasze środowisko.

Produkt „skazany” na sukces – jaki powinien być?

Pracując nad nowymi formułami lub modyfikując już istniejące produkty nie tylko stawiamy na innowacje, ale także bierzemy pod uwagę to, czego oczekują nasi konsumenci. A oni po pierwsze chcą, żeby taki produkt był skuteczny. Jak już go znajdą to mają do niego zaufanie, są lojalni i nie chcą testować innych opcji, by potem i tak musieć wrócić do sklepu po produkt, który już się sprawdził. Co jeszcze? Musi być prosty w stosowaniu, czyli np. zawarty w kapsułkach czy dyskach, takich jak np. Persil Discs – nie musimy wtedy już zastanawiać się nad potrzebną ilością i niczego odmierzać. A to oszczędza czas! Idealny produkt powinien także być ekologiczny – konsumenci oczekują, że producenci będą w procesie produkcji działać społecznie odpowiedzialnie – formuły będą przyjazne dla środowiska, a opakowania będą się nadawać do recyklingu. Z tym wiąże się jeszcze jedna pożądana zaleta – powinien być lekki. Dlaczego? Coraz bardziej rosną koszty transportu, a i konsumenci nie chcą nosić ciężkich opakowań. I wreszcie dobrze jest, kiedy produkt oferuje wysoką wartość za przystępną cenę, czyli to, co dają duże opakowania – opłacalność.

Przed nami sezon świąteczny, czas wielkich przygotowań, a co za tym idzie także porządków. Niezbędnik sklepowej półki w tym okresie to…

Czas świąt jest wyjątkowy – spotykamy się z najbliższymi, wspólnie gotujemy, obdarowujemy się prezentami. A na koniec wizyty zostaje stos naczyń – tu pomogą kapsułki do zmywania Somat! Wystarczy załadować zmywarkę, by po pewnym czasie wyjąć z niej czyste, lśniące i pachnące naczynia. Poza tym, kiedy spodziewamy się gości, to pamiętajmy o jeszcze jednej rzeczy – powinniśmy zadbać o świeżo pachnącą toaletę, np. przy pomocy kulek Bref. I wreszcie w te chłodne dni, kiedy sięgamy po ulubione swetry, niech w naszej szafce łazienkowej nie zabraknie płynu do prania Perwoll – sprawi, że będą one miękkie i przyjemne w dotyku.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Górka




tagi: Henkel Polska , drogeria , sprzedaż , handel , konsument , FMCG ,