Wiadomości

Coca-Cola HBC Polska liderem sektora FMCG

Czwartek, 07 lipca 2022
W XVI edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm Coca-Cola HBC Polska zajęła pierwsze miejsce w kategorii „dobra konsumpcyjne” oraz trzecią pozycję w klasyfikacji generalnej. Firma została liderem kategorii kolejny raz z rzędu.
- Jesteśmy dumni, że po raz kolejny znaleźliśmy się w czołówce Rankingu Odpowiedzialnych Firm, a tytuł lidera branży traktujemy jako wielkie wyróżnienie i jednocześnie zobowiązanie do podejmowania kolejnych działań. Szczególnie, że ten rok jest dla nas szczególny, bo obchodzimy 50-lecie obecności marki w Polsce. Od lat wpisujemy zrównoważony rozwoju w naszą strategię biznesową i precyzyjnie definiujemy cele, których realizację potwierdza m.in. nasza pozycja w Rankingu. Przy tej okazji olbrzymie podziękowania należą się wszystkim zespołowi systemu Coca-Cola w Polsce, który codziennie pracuje na takie wyniki – komentuje Katarzyna Borucka, dyrektor ds. korporacyjnych i zrównoważonego rozwoju w Coca-Cola HBC Polska i kraje bałtyckie.

Coca-Cola HBC ma jasno sformułowane cele w obszarze zrównoważonego rozwoju, które odpowiadają na dzisiejsze wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi i społecznymi. Według Dow Jones Sustainability Index Grupa Coca-Cola HBC jest liderem branży napojowej w Europie i wiceliderem światowym. Jednym z głównych celów firmy jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 roku i ograniczenie emisji dwutlenku węgla o 30 proc. do 2030 roku w całym łańcuchu wartości - jak dotąd, dzięki zrównoważonym działaniom oddziałów firmy w Polsce i krajach bałtyckich udało się zmniejszyć ten wskaźnik aż o 45%. Kolejne ważne zobowiązanie – „Świat bez odpadów” – dotyczy zarządzania odpadami opakowaniowymi. System Coca-Cola ma zamiar do 2030 roku zbierać i przetwarzać dokładnie tyle puszek i butelek, ile trafia od niej do konsumentów. Już teraz 100% opakowań, które Coca-Cola wprowadza na polski rynek, nadaje się do recyklingu. Firma jest też aktywnym uczestnikiem dialogu na temat utworzenia w Polsce systemu kaucyjnego, który jest najbardziej efektywnym dzisiaj sposobem zbiórki plastikowych butelek PET i puszek aluminiowych (90% i więcej) i daje szansę na zamknięcie obiegu opakowań.

Produkując napoje, Coca-Cola HBC szanuje i oszczędza każdą kroplę wody. Zakłady produkcyjne Coca-Cola HBC otrzymały ceniony na całym świecie certyfikat Alliance for Water Stewardship (AWS) na poziomie złotym, a zakład w Tyliczu, jako jedyny w Polsce, zyskał najwyższą, platynową ocenę.

System firm Coca-Cola aktywnie uczestniczy również w życiu społecznym, wspierając ważne inicjatywy. Z programów aktywizacji zawodowej realizowanych przez nią w Polsce, skorzystało do tej pory aż 700 tys. kobiet i 400 tys. młodych osób wchodzących na rynek pracy. W tym roku ruszyła także kolejna edycja programu YouthEmpowered, wspierającego młodych wchodzących na rynek pracy.  




tagi: Coca-Cola HBC Polska , sektor FMCG , Ranking Odpowiedzialnych Firm , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG ,