Lidl Polska platformą wzrostu dla polskich firm. Rekordowe wyniki eksportu
Poniedziałek, 30 maja 2022
Blisko 4,3 mld zł wyniosła w 2021 roku wartość eksportu polskich produktów na zagraniczne rynki, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska. Natomiast w ciągu 4 ostatnich lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 13 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw. Promowanie polskich produktów na zagranicznych rynkach oraz rozwój krajowych przedsiębiorstw to klucz do wspólnego sukcesu Lidl Polska i dostawców.
Pozycja, jaką przez 20 lat funkcjonowania na polskim rynku wypracował Lidl Polska, przekłada się na silny i pozytywny wpływ na rodzimą gospodarkę. Lidl Polska na co dzień współpracuje z ponad 740 dostawcami z Polski, natomiast w ofercie sieci każdego dnia klienci mają dostęp do ponad 480 produktów z oznaczeniem „Produkt polski”. Jednym z celów Lidl Polska jest wspieranie eksportu polskich wyrobów w ramach marek własnych Lidl, które dzięki rekomendacjom zakupowym Lidl Polska trafiają na półki sklepów sieci działających poza granicami kraju. Tylko w 2021 roku 276 polskich dostawców wyeksportowało swoje produkty w ramach marek własnych Lidl na 28 zagranicznych rynków, na których obecny jest Lidl. Wartość tego eksportu wyniosła blisko 4,3 mld zł. Natomiast w ciągu czterech lat (2018-2021) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 13 mld zł. Wartość dotycząca eksportu od lat stale rośnie – Lidl Polska w dalszym ciągu zamierza promować i wspierać eksport polskich produktów na rynkach zagranicznych.
Top 7 zagranicznych rynków eksportowych dla Lidl Polska i polskich dostawców w ujęciu wartościowym stanowiły w 2021 roku – Rumunia, Czechy, Słowacja, Litwa, Węgry, Wielka Brytania oraz Bułgaria. Największym uznaniem za granicą pod względem wartościowym oraz ilościowym cieszyło się polskie mięso drobiowe, wędliny i ser żółty. Bardzo popularnym dobrem eksportowym okazało się także polskie masło.
„Bardzo cenimy współpracę z naszymi dostawcami. Dzięki niej z powodzeniem udaje nam się nie tylko odpowiedzieć na potrzeby polskich konsumentów, ale też promować polskie produkty na rynkach zagranicznych. W 2021 roku wartość produktów marek własnych Lidl wyeksportowanych za pośrednictwem sieci Lidl Polska przez 276 polskich dostawców do 28 europejskich krajów wyniosła blisko 4,3 mld PLN. Natomiast w ciągu 4 lat (2018-2021) eksport polskich produktów za pośrednictwem międzynarodowej sieci Lidl osiągnął wartość ponad 13 mld zł. Te liczby mówią same za siebie” – komentuje Wojciech Grohn, Członek Zarządu Lidl Polska.
Produkty nabiałowe to niezwykle istotna kategoria spożywcza zarówno dla polskich jak i zagranicznych konsumentów. Lidl Polska od wielu lat współpracuje z Grupą Mlekovita, firmą ze 100-procentowym polskim kapitałem. Firma dostarcza do sklepów Lidl produkty w ramach marki własnej Pilos oraz w ramach brandu Mlekovita. „Lidl umożliwia polskim producentom ekspansję na rynki zagraniczne. Stała współpraca pomiędzy Lidlem a Grupą Mlekovita pozwala skutecznie planować inwestycje produktowe, właściwie zarządzać planem produkcyjnym oraz precyzyjnie trafiać w gusta konsumenckie. Na europejskie rynki dostarczamy najwyższej jakości produkty pod marką Pilos, w tym sery dojrzewające w plastrach, sery topione, śmietany, serki homogenizowane, sery sałatkowo-kanapkowe oraz linie jogurtów naturalnych i owocowych. Bardzo cenimy partnerską współpracę gdyż przekłada się na znaczący wzrost korzyści biznesowych. Porównując obroty z roku 2021 do 2020, zanotowaliśmy ok. 37-procentowy wzrost!” – mówi Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Grupy Mlekovita.
Samo funkcjonowanie sklepów Lidl Polska w roku obrotowym 2020 miało istotny, pozytywny wpływ na gospodarkę. Poza codzienną działalnością sklepów gospodarkę napędzały zakupy potrzebne do ich utrzymania oraz wydatki pracowników, które dalej krążą w gospodarce. W rezultacie firma szacuje, że w roku obrotowym 2020 funkcjonowanie sklepów Lidl Polska wygenerowało ponad 6,3 mld zł netto wartości dodanej, z czego 3,5 mld zł netto powstało w samej spółce, a 2,8 mld zł netto u dostawców sieci Lidl Polska i dzięki pensjom wypłaconym pracownikom.
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.