Wiadomości

M FOOD SA z dynamicznym wzrostem przychodów po I kw. 2022 r.

Środa, 25 maja 2022
M FOOD SA, jeden z głównych graczy na rynku obrotu miodem i produktami pszczelimi w Europie, opublikowała bardzo dobre wyniki finansowe za I kw. 2022 r. Przychody ze sprzedaży w omawianym okresie wyniosły blisko 54,3 mln zł w porównaniu do 47,8 mln zł w analogicznym okresie 2021 r, co oznacza wzrost o blisko 14%. Grupa znacząco zwiększyła swoją zyskowność, wypracowując w I kw. 2022 r. zysk netto na poziomie 2,8 mln zł, co oznacza, że był on o blisko 32% wyższy niż w I kw. 2021 r. (2,1 mln zł). Zysk operacyjny był zaś o ponad 64% wyższy i wyniósł 3,4 mln zł w porównaniu do 2,1 mln zł w I kw. 2021 r.
W I kw. 2022 r. Grupa nabyła 20% udziałów w spółce Płynne Złoto (marka Pan Mazur), która będzie rozwijać detaliczny kanał sprzedaży produktów spożywczych M Food bazujących na miodzie, również z wykorzystaniem nowoczesnych kanałów sprzedaży.

M Food rozpoczęła pracę nad nową strategią rozwoju na lata 2022-2025. Będzie ona zakładała znaczny wzrost potencjału operacyjnego oraz budowę silnej Grupy Kapitałowej, która ma szansę stać się jednym z najbardziej innowacyjnych podmiotów w tym sektorze na świecie.

„M Food już dziś jest jednym z głównych graczy szeroko pojętej branży pszczelarskiej w Europie. Jesteśmy też jedyną spółką z tego sektora notowaną na europejskiej giełdzie. Nasze wyniki rosną dynamicznie, a kolejne lata, z uwagi na m.in. ograniczenie zużycia cukru w Europie, mogą znacząco przyśpieszyć nasz rozwój. Rozpoczęliśmy pracę nad nową strategią, dzięki której M Food stanie się unikalnym podmiotem na światowym, szeroko pojętym rynku pszczelarskim” – powiedział Jerzy Gądek, Prezes Zarządu M Food S.A.

W I kw. 2022 r. Grupa M Food wypracowała przychody o blisko 14% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Grupa dynamicznie zwiększyła zyskowność, a jej zysk netto był o blisko 32% wyższy niż w I kw. 2021 r. i wyniósł 2,8 mln zł. Zysk operacyjny osiągnął wartość 3,4 mln zł, co oznacza, że był wyższy o ponad 64% od wypracowanego w I kw. 2021 r. 

I kw. 2022 r. był pod wpływem wojny w Ukrainie w całej Europie, również w M Food, ponieważ spółki Grupy mają podpisane umowy o współpracy z dostawcami miodu z Ukrainy. Bardzo dokładny monitoring sytuacji i oszacowanie potencjalnych ryzyk spowodowało, że Zarząd podjął decyzję o dokonaniu odpisów aktualizujących wartość aktywów w postaci zaliczek wpłaconych dostawcom z Ukrainy na poczet przyszłych dostaw, w łącznej kwocie około 10,6 mln zł. Jednocześnie Spółka podjęła kroki, aby pozyskać surowiec z innych źródeł.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z wypracowanych wyników finansowych, które odzwierciedlają nasz dynamiczny rozwój oraz dobrą kondycję całej Grupy. Mówią też o naszej determinacji do dalszego rozwoju Grupy. Pomimo naszych początkowych obaw związanych z wojną w Ukrainie, zdołaliśmy zabezpieczyć dostawy miodu z innych rejonów świata, dzięki czemu jeszcze bardziej dywersyfikujemy i optymalizujemy nasze źródła zaopatrzenia. Jesteśmy spokojni o dostawy miodu w tym roku” – powiedział Jerzy Gądek, Prezes Zarządu M Food S.A.




Źródło: M Food S.A.
Fot: Pixbay



tagi: M FOOD , wyniki finansowe , sprzedaż handel , produkcja , FMCG , rynek spożywczy , miód , przemysł spożywczy ,