Rozwój portfolio produktowego, nowe receptury, inwestycje w proekologiczne rozwiązania oraz działania edukacyjne i charytatywne Fundacji Wawel z Rodziną – tak znany producent słodyczy podsumował 2021 rok w opublikowanym Oświadczeniu na temat informacji niefinansowych, w którym zawarto szczegóły dotyczące m. in. kwestii prospołecznych i środowiskowych. Oświadczenie pojawiło się przy okazji publikacji wyników finansowych spółki Wawel SA.
Rok 2021 był kolejnym rokiem dynamicznego rozwoju portfolio produktowego marki Wawel. Firma opracowała 47 nowych receptur, z których wszystkie są zgodne z ideą Dobrych Składników, a więc tworzenia słodyczy najwyższej jakości, bez zbędnych dodatków.
Do najważniejszych nowości należała czekolada Ekstra Gorzka Premium 100% cocoa 80 g – pierwsza oparta tylko na jednym surowcu, czyli ziarnie kakaowca, posiadającego certyfikat RAC. Pojawiły się także nowe warianty Królewskiego Mleczka: o smaku malinowym i cappuccino – jedynych na rynku indywidualnie pakowanych, okrągłych pianek w czekoladzie. Dużą zmianą było wprowadzenie nowej formy czekolad dużych. Teraz dostępne są w postaci łatwej do podzielenia tabliczki, składającej się z 33 kosteczek, wypełnionych nadzieniem oraz sygnowanych ziaren kakaowca.
Ubiegły rok był także okresem inwestycji w ekologiczne rozwiązania. W części magazynowej oraz biurach Zakładu Produkcyjnego nr 1 wymienione zostało oświetlenie. Dzięki temu firma zaoszczędzi 261 018 kWh rocznie. Ponadto Wawel wyprodukował już 183 611 kWh energii z własnych kolektorów słonecznych, zamontowanych na dachu Zakładu Produkcyjnego nr 2.
W 2021 roku firma rozpoczęła także znaczną inwestycję w podczyszczalnię ścieków wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Oddanie do użytku zaplanowano na 2022 rok.
Firma Wawel oraz Fundacja Wawel z Rodziną kontynuowały działania z zakresu pomocy społecznej i edukacyjnej, mimo ograniczeń związanych z pandemią. 46 placówek opieki dziennej i całodobowej wzięło udział w II edycji programu edukacyjnego „#DobraRobotaChallenge”, czyli „Kim chcę być, gdy dorosnę?”. Ponadto do II edycji programu „Dobro od Dziecka” do grudnia 2021 roku zgłosiło się 147 instytucji. Przekazano także ponad 2 tony słodyczy na wsparcie inicjatyw Fundacji.
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.