Kategorie produktów

Butelki Pepsi w 100% z recyklingu

Poniedziałek, 11 kwietnia 2022 Autor: Joanna Kowalska, HURT & DETAL Nr 04/194. Kwiecień 2022
Zmiany nawyków konsumenckich, skutki opłaty cukrowej, a także działalność proekologiczna to jedne z gorętszych tematów w branży napojowej. O ostatnich zmianach opowiada Bartłomiej Kubacki, Demand Acceleration Director w firmie PepsiCo.
W najnowszej kampanii Pepsi firma promuje butelkę w 100% z recyklingu – czy zmiana dotyczy wszystkich produktów?

W listopadzie 2021 r. do produkcji trafiły butelki napojów Pepsi w całości wykonane z rPET, czyli plastiku pochodzącego z przetworzenia. Pepsi wraz z Mirindą dołączają zatem do Lipton Ice Tea, której butelki produkowane są w 100% z rPET od lipca 2020 r. Zmiana ta ma charakter stały i jest kolejnym ważnym krokiem do realizacji wizji świata PepsiCo, w którym plastik nigdy nie stanie się odpadem.

Jakie cele chce osiągnąć firma w związku z kampanią i wprowadzeniem butelek z recyklingu?

Wprowadzenie butelek w 100% wykonanych z rPET obniży emisję gazów cieplarnianych w Europie nawet o ok. 40% w przeliczeniu na jedną butelkę. Pepsi staje się pierwszą tak dużą marką napojów gazowanych na polskim rynku dostępną w plastikowych butelkach pochodzących wyłącznie z recyklingu. W ten sposób firma przyczynia się do realizacji założeń gospodarki obiegu zamkniętego, w której surowce mogą być wykorzystywane wielokrotnie.

Czy wraz z modyfikacją opakowań uległ zmianie smak Pepsi?

Nie, smak napoju w żaden sposób nie ulegnie zmianie.

Jak opłata cukrowa wpłynęła na sprzedaż produktów z Państwa portfolio?

Wprowadzony w tym roku podatek cukrowy odbił się negatywnie na całej branży napojowej. Mimo tego faktu możemy się pochwalić wzrostem udziałów rynkowych w segmencie napojów typu cola. Dla przykładu dla marki Pepsi zanotowaliśmy wysoki, dwucyfrowy wzrost. Cieszy nas też dynamiczny wzrost sprzedaży w kategorii Energy Drink naszego napoju Rockstar – tutaj zanotowaliśmy dwucyfrowy wzrost udziałów rynkowych.

A nawiązując do smaku… Jak w dobie trendu na zdrowe odżywianie wygląda sprzedaż Pepsi Max?

Obecne trendy rynkowe w obszarze świadomego żywienia, ekologii i zrównoważonego rozwoju wpływają na decyzje zakupowe naszych konsumentów. Zainteresowanie świadomością żywieniową rosło już przed nadejściem pandemii Covid-19. Jej nastanie zmusiło ich do zastanowienia się nad swoim stylem życia i wyborami żywieniowymi. Wzbudzało to również chęć lepszego poznania składników i spożywania wspólnie z domownikami nowych produktów o zmienionych recepturach. Zauważyliśmy też, że konsumenci w domowym zaciszu zaczęli cieszyć się własnymi chwilami, które chcą pielęgnować, zgodnie z trendami zrównoważonego rozwoju oraz szeroko pojętego dobrostanu. Odpowiedzią na ten trend są nasze produkty bezcukrowe np. Pepsi Max, która również osiągnęła zwyżkę udziałów rynkowych.

Jakie macie plany na najbliższe miesiące?

Zgodnie ze światowymi trendami polscy konsumenci ograniczają spożycie cukru, między innymi poprzez wybór ulubionych napojów gazowanych w wariancie bezcukrowym. Obserwujemy szybki rozwój tego segmentu nie tylko wśród najbardziej popularnych napojów typu cola, ale również wśród pozostałych napojów gazowanych. Na nadchodzący sezon wiosenno-letni PepsiCo przygotowało ciekawe nowości produktowe – produkty bezcukrowe, które w roku 2022 będą mocno wspierane kampaniami od telewizyjnych po te w punktach sprzedaży. Należą do nich Pepsi Max, Mirinda i 7Up Free, Lipton Ice Tea oraz Rockstar.

Dodatkowo jak co roku w kwietniu będziemy również aktywnie wspierać promocję Ligi Mistrzów. Wspólnie z UEFA przygotowujemy kampanię w telewizji, mediach społecznościowych i w sklepach.

Dziękuję za rozmowę.
Joanna Kowalska



tagi: PepsiCo , recykling , rynek spożywczy , sprzedaż handel , konsument , FMCG , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy ,