Kategorie produktów

Słodka Polska daje dobre przykłady

Środa, 16 marca 2022 Autor: Monika Książek , HURT & DETAL Nr 02/192. Luty 2022
W czasach pandemii szukamy bohaterów i konkretnych przykładów, jak sobie radzić w codziennej, trudnej rzeczywistości. Firma Hochland Polska m.in. wspiera Reprezentację Polski Dzieci z Cukrzycą – na ten temat rozmawiamy z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska.
Skąd wzięła się idea pomysłu pomocy młodym diabetykom poprzez sport i kiedy powstała koncepcja CukierAsów?

Środowisko diabetyków jest ogromne, w Polsce zbliżamy się do dwóch milionów. A te dzieciaki są naprawdę wyjątkowe i pokazują, że ta choroba nie stanowi przeszkody do grania na naprawdę wysokim poziomie. Dodatkowo nic tak nie zbliża jak połączenie tej samej pasji i tego samego życiowego przeciwnika. Mecze to także okazja dla rodziców, aby podzielić się doświadczeniami, sukcesami i porażkami. Bo walka z cukrzycą trwa cały czas, choroba nie zasypia, towarzyszy dziecku i nam – opiekunom – 24 godziny na dobę.

Jednym z promotorów pomocy młodym diabetykom w ramach Fundacji dla Dzieci z Cukrzycą jest Mikołaj Illukowicz, radca prawny oraz Prezes Stowarzyszenia CukierAsów, który był zaangażowany w narodziny tej koncepcji. Pomysł powstał 4 lata temu, gdy grupa kilkunastu dziewcząt i chłopców spotkała się na hali, aby zagrać wspólnie przed wyjazdem na Mistrzostwa Polski Dzieci z Cukrzycą. Ta niewielka wówczas grupa osób stała się niejako „komitetem założycielskim” Stowarzyszenia Rodziców i Opiekunów Dzieci z Cukrzycą CukierAsy (nazwa powstała na potrzeby Mistrzostw).

SlodkaPolska2020_2.jpg

Dlaczego Hochland zaangażował się we wsparcie Fundacji dla Dzieci z Cukrzycą?

Koncepcja CukierAsów przekonała nas nie tylko swoim szczytnym celem, aby wzbogacić życie dzieciaków, które codziennie walczą z ciężką chorobą. Przekonała również tym mocnym impulsem do działania dla innych ludzi, cierpiących na choroby lub niesprawność realizując hasło: wstań, żyj, graj, potrafisz! A poza tym zrobiło na nas wrażenie to, jak bardzo angażują się sami rodzice – nie znają przeszkód w organizacji turniejów i wyjazdów na mecze.

Co udało się już osiągnąć w ramach prowadzonych działań?

CukierAsy wydały książkę o życiu z chorym na cukrzycę dzieckiem. Jedyną w swoim rodzaju, bo napisaną w znakomitej większości przez rodziców. Na słodkie Mistrzostwa przyjeżdżają już nie tylko zespoły z całej Polski ale również z Anglii i Niemiec. Pomysłów nie brakuje. Z dziećmi chorymi na cukrzycę trzeba żyć normalnie, stosując się oczywiście do nakazów, trzeba zrobić wszystko, aby nasz mały podopieczny nie czuł się gorszy. Tak jest w Słodkiej Polsce – mierzy się cukry, pilnuje się przed niedocukrzeniami, ale wszyscy są razem, grają i świetnie się bawią.

Jakie są najbliższe plany Słodkiej Polski i CukierAsów?

Przed CukierAsami kolejne mistrzostwa, sparingi, spotkania w ramach Stowarzyszenia. Wspieranie przez Hochland Polska Fundacji dla Dzieci z Cukrzycą, pod patronatem której występuje „Słodka Polska” to zaszczyt i obowiązek dla nas, jako firmy rodzinnej.

Dziękuję za rozmowę.
Monika Książek


tagi: Hochland Polska , Reprezentacja Polski Dzieci z Cukrzycą , rynek spożywczy , sprzedaż handel , konsument , FMCG , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy ,