Z rynku FMCG

Netto nie zwalnia tempa. Siedem nowych sklepów Netto 3.0. w tydzień

Czwartek, 27 stycznia 2022
W bieżącym tygodniu na mapie Polski pojawiło się aż siedem nowych sklepów Netto, których otwarcie jest wynikiem konwersji istniejących dotychczas marketów Tesco w nowoczesne dyskonty Netto 3.0.
Aż cztery z siedmiu miast, w których otwarto konwertowane sklepy powitało Netto po raz pierwszy. Mowa o Przemyślu, Raszynie, Żaganiu i Żychlinie. Nowe placówki pojawiły się także w Dąbrowie Górniczej, Nowym Mieście Lubawskim (drugi otwarty sklep w obu tych miastach), oraz Grudziądzu (czwarty sklep). Obiekty zajmują powierzchnię od 650 m² do 1900 m². Największy sklep został udostępniony klientom w Żaganiu. Rozwój sieci duńskich dyskontów to efekt konwersji trwającej od 2021 r., kiedy to UOKiK pozytywnie zaopiniował przejęcie polskiej części biznesu Tesco przez właściciela sieci Netto – Salling Group.

- Cotygodniowe otwarcia wpisały się w kalendarz naszych działań. Cieszymy się, że dzięki sprawnej współpracy z naszymi partnerami kolejne placówki Netto powstają w całej Polsce, a na mapie naszego zasięgu pojawiają się miasta, które dotychczas nie mogły korzystać z naszej oferty – mówi Patrycja Kamińska, PR Manager Netto.

Innowacyjny koncept

Zgodnie z polityką rozwojową sieci wszystkie nowo otwarte sklepy Netto utrzymane są w nowoczesnym formacie 3.0 nawiązującym do skandynawskich korzeni firmy. W sferze wizualnej 3.0 to minimalistyczny wystrój wnętrz, który zapewnia komfort zakupów dzięki szerokim alejkom, neutralnemu oświetleniu oraz zastosowaniu naturalnych materiałów wyposażenia wnętrz. Dodatkowo w dyskontach w Żaganiu, Grudziądzu, Żychlinie, Przemyślu i Raszynie klientom udostępniono kasy samoobsługowe. W tej chwili dysponuje nimi już ponad 60 sklepów Netto, a plan na rok 2022 r. zakłada uruchomienie kas w kolejnych 140 sklepach.

Bogaty asortyment

Netto oferuje klientom bogatą ofertę ponad 3000 produktów cechujących się dobrą jakością w przystępnych cenach. Aż 1/3 asortymentu dostępnego w sklepach to produkty marek własnych. Wśród nich znajdują się m.in. Sztuka Mięsa oferująca świeże i pakowane mięsa, Miletto czyli szeroki wybór produktów nabiałowych oraz Premieur - wykwintne produkty, takie jak wędliny, owoce morza, kawy czy słodycze. Klienci mogą skorzystać także z produktów Z zieleniaka czyli ponad 150 rodzajów świeżych warzyw i owoców oraz Półki zdrowia, gdzie znajdą produkty BIO, bezglutenowe, bezcukrowe i bez laktozowe. Poza ofertą spożywczą, w Netto można również nabyć produkty ze zmieniającej się cyklicznie linii non–food, w skład której wchodzi małe AGD, meble i elementy wyposażenie domu, zabawki czy sprzęty elektroniczne.

Otwarcia nowych sklepów w Przemyślu, Raszynie, Żaganiu, Żychlinie, Dąbrowie Górniczej, Nowym Mieście Lubawskim i Grudziądzu to konsekwentna realizacja strategii Netto. Sieć nie zwalnia tempa. Jeszcze w maju 2021 r. posiadała w Polsce 400 sklepów, obecnie jest to już ponad 600 placówek. Jak zapowiadają przedstawiciele sieci proces konwersji Tesco w Netto zakończy się jeszcze w pierwszym kwartale tego roku.



tagi: Netto , sieć handlowa , Tesco , rynek spożywczy , nowe placówki handlowe , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , przemysł spożywczy ,