Z rynku FMCG

Zrównoważone święta z Goodvalley – mniej, ale lepiej!

Piątek, 17 grudnia 2021
Suto zastawione stoły, wspólne, rodzinne ucztowanie i … tony zmarnowanej żywności. Niestety, w taki sposób można podsumować święta od strony konsumpcji. Ale nie musi to tak wyglądać. Sprawmy, by w tym roku były one zrównoważone. Goodvalley proponuje – ograniczmy mięso i wędliny na stołach, ale niech będą to produkty najwyższej jakości. W tym, jak i w wielu innych przypadkach – mniej znaczy lepiej!
Tuż przed świętami, ruszamy do sklepów, by kupić produkty do przyrządzenia uroczystych potraw na rodzinne ucztowanie. Niestety, mimo własnych doświadczeń z poprzednich lat czy wielu dostępnych badań i raportów dot. marnotrawstwa – wciąż kupujemy i gotujemy za dużo, przez co sporą część z tego wyrzucamy, szkodząc planecie1. Co roku w Polsce prawie 5 mln ton żywności trafia do kosza, z czego aż 60 proc. marnuje się w naszych domach2. Możemy jednak temu zapobiec. Postawmy na jakość, nie na ilość. Idąc do sklepu, nie napełniajmy toreb po brzegi. Róbmy zakupy świadomie – kupujmy mniej, ale lepiej. Dzięki temu, po świętach nie wyrzucimy jedzenia, a nasza rodzina będzie miała okazję smakować najlepszych potraw.

- Jako społecznie i klimatycznie odpowiedzialna firma, nie chcemy pozostawać bierni wobec ogromnej ilości marnowanej żywności. Zachęcamy, by tegoroczne święta przygotować w duchu „mniej, ale lepiej”. Wierzymy, że takie podejście może przyczynić się do ograniczenia wyrzucanego jedzenia do minimum, tym samym przysługując się środowisku. Z naszej strony zapewniamy najwyższej jakości mięso i wędliny, które wytwarzamy w sposób zrównoważony, z chowu bez antybiotyków, osiągając przy tym zerowy ślad węglowy. – mówi Paweł Nowak, prezes Goodvalley.

Firma kompleksowo dba o cały proces wytwarzania mięsa według idei „od pola do stołu” – dba o zwierzęta, prowadzi własne uprawy, stanowiące bazę do pasz, wykorzystuje odpady z upraw dla użyźniania pól lub jako paliwo do własnych biogazowni, a także ogranicza transport, materiały i zasoby, aby zmniejszyć zanieczyszczenie.

Pod marką Goodvalley znajdziemy zarówno świeże mięso wieprzowe, m.in. stek ze schabu, policzki wieprzowe, schab czy karkówkę, jak i mięsne wyroby, takie jak szynka, kabanosy, parówki. Obecnie, produkty dostępne są dla polskich konsumentów w sklepach sieci Biedronka, Aldi, Kaufland, Carrefour, E.Leclerc, Tesco, Netto, Auchan, Żabka, a także frisco.pl i dodomku.pl.

1a.JPG

2a.JPG
3a.JPG
4a.JPG



1  Nie marnuj jedzenia 2020, Raport Federacji Polskich Banków Żywności
2  “Skala marnotrawstwa żywności w Polsce”, Instytut Ochrony Środowiska-Państwowego Instytutu Badawczego i Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w ramach projektu PROM, 2020.



tagi: Goodvalley , rynek spożywczy , zrównoważone święta , sprzedaż handel , produkcja , FMCG , przemysł spożywczy ,