Kampanie i Promocje

Marka Herbapol przeciwdziała marnowaniu żywności w ramach kampanii „Często dobre dłużej”

Wtorek, 19 października 2021
Celem ogólnopolskiej kampanii zainicjowanej przez Too Good To Go jest uczenie konsumentów poprawnego czytania i interpretowania dat ważności na produktach spożywczych oraz weryfikowania ich świeżości za pomocą zmysłów. Dlatego na etykietach dżemów marki Herbapol, partnera akcji, znajdziemy teraz oznakowania kampanii w formie piktogramów. Wszystko po to, by ograniczyć marnowanie żywności.
Jak pokazuje raport Banków Żywności1 w Polsce, aż 64% dorosłych nie wie, co oznaczają etykiety umieszczone na produktach spożywczych. Nie potrafią wskazać różnicy pomiędzy „najlepiej spożyć przed” a „należy spożyć do”. Co istotne, 10% żywności marnuje się2 na skutek niezrozumienia etykiet z datami ważności, co prowadzi do jej niepotrzebnego wyrzucania. Jak się okazuje, Polacy często wyrzucają żywność po upływie terminu „najlepiej spożyć przed”, mimo że jest nadal dobra i bezpieczna do spożycia, co nie pozostaje bez znaczenia dla środowiska.

W ramach akcji, na etykietach trzech najpopularniejszych dżemów marki Herbapol: Truskawkowego, Malinowego i z Czarnych Porzeczek, od października pojawiły się oznaczenia kampanii, zachęcające konsumentów do samodzielnego oceniania przydatności produktów do spożycia za pomocą zmysłów.

„Hasło Popatrz, Powąchaj, Posmakuj to prosty sposób na sprawdzenie, czy możemy bezpiecznie cieszyć się smakiem dżemu, nawet jeśli minął termin przydatności do spożycia wskazany na etykiecie. – mówi Justyna Urbanek, brand manager kategorii produktów dżemowych marki Herbapol. Cieszymy się, że otrzymaliśmy zaproszenie do udziału w tej inicjatywie, która pozwoli nam przyczynić się do zmniejszenia skali marnowania żywności w Polsce. Dżemy wydały nam się idealnym produktem do wsparcia kampanii; konsumenci często zużywają tylko część zawartości słoika i wracają do niego za jakiś czas, nie mając jednak pewności, czy produkt nadal jest dobry. A tymczasem warto użyć swoich zmysłów, by sprawdzić, czy możemy go zjeść. Dodatkowo na stronie www.herbapol.com.pl przygotowaliśmy przepisy z użyciem naszych dżemów, które mogą być inspiracją dla konsumentów do wykorzystywania dżemów nie tylko jako dodatku do kanapek czy naleśników” – dodaje Justyna Urbanek.

Firma przywiązuje dużą wagę do jakości oferowanych konsumentom produktów, dlatego przed podjęciem decyzji o dołączeniu do inicjatywy, w laboratorium kontrolnym w Lubawie, w którym powstają wszystkie produkty dżemowe marki, przeprowadzono specjalne badania, które potwierdziły bezpieczeństwo dżemów spożywanych po upływie terminu ważności.

„Nasze dżemy poddawane są procesowi pasteryzacji; jest to metoda zabezpieczenia żywności przed zepsuciem. Kupując produkty pasteryzowane, zamknięte w słoikach, zwracajmy uwagę na wieczko – póki jest ono wklęsłe, produkt jest dobry do spożycia, bo jego opakowanie jest szczelne. Jeśli mamy w domu dżem po terminie podanym na wieczku, ale zamknięty - oceńmy wzrokowo, czy jego powierzchnia nie ma białych punktów świadczących o pleśni, powąchajmy, czy nie pachnie dziwnie, zapachem fermentu, i posmakujmy, czy smak jest charakterystyczny dla użytych owoców – jeśli wszystko wygląda, pachnie i smakuje właściwie, to bez obaw można taki produkt spożyć. Jednocześnie musimy pamiętać o tym, aby po otwarciu przechowywać produkty zgodnie ze wskazówkami na etykiecie, czyli w lodówce” – powiedziała Joanna Kowalska, koordynator ds. zapewnienia jakości w firmie „Herbapol-Lublin” S.A.

Więcej informacji na temat kampanii Too Good To Go „Często Dobre Dłużej” można znaleźć na stronie www.dobredluzej.pl




1  https://bankizywnosci.pl/wp-content/uploads/2020/01/Banki-Żywności_-Raport-Nie-marnuj-jedzenia-2019.pdf
2  https://ec.europa.eu/food/safety/food-waste/eu-actions-against-food-waste/date-marking-and-food-waste_en




tagi: Herbapol , kampania , przeciwdziałanie marnowaniu żywności , Często dobre dłużej , rynek spożywczy , FMCG ,