Wiadomości

Zmiany w Andros Polska

Poniedziałek, 18 października 2021
Materne-Polska Sp. z o.o. zmienia nazwę na Andros Polska. To jedna z największych firm skupujących i przetwarzających owoce w Polsce z fabryką w Łopatkach na Lubelszczyźnie, a także nowoczesna zamrażalnia i ważny eksporter owoców do krajów Unii Europejskiej. W Polsce rocznie sprzedaje się ponad 1,5 tysiąca ton produktów marki Andros, głównie wyciskane soki owocowe. Marka stale poszerza swoją ofertę skierowaną do konsumentów nad Wisłą, a w fabryce w Łopatkach powstają kolejne owocowe nowości.
Dawna Materne-Polska Sp. z o.o., czyli od 1 listopada Andros Polska, z siedzibą w Łopatkach (woj. lubelskie) to producent soków i deserów owocowych. Fabryka na Lubelszczyźnie jest częścią francuskiej grupy Andros – europejskiego lidera rynku owocowego. W skład grupy Andros wchodzą fabryki w całej Europie, wyróżniające się wiodącą pozycją na rynkach przetworów owocowych (dżemy, konfitury, soki, musy), wyrobów ciastkarskich i cukierniczych, ciast mrożonych i lodów oraz świeżych produktów mlecznych. Fabryka w Polsce działa od 1992 roku. Od początku produkowano w niej przetwory owocowe pod markami własnymi dystrybutorów, owoce mrożone dla przemysłu i na rynek detaliczny oraz produkty przemysłowe mające zastosowanie w przemyśle piekarniczym, cukierniczym i mleczarskim. Od 2021 roku na Lubelszczyźnie powstają produkty marki Andros, nowość w ofercie Andros Polska, czyli smoothie owocowe MocOwoc – dostępne w 4 smakach: truskawka, rabarbar, śliwka i gruszka.

z.jpgZmiany w polskiej fabryce Andros wiążą się ze zmianami personalnymi. W kwietniu 2021 stanowisko CEO w polskim Androsie objęła Magdalena Klimczak, wcześniej od września 2019 - Country Manager Materne-Polska Sp. z o.o. Magdalena Klimczak swoje zawodowe CV budowała przez ponad 18 lat w Savencia Fromage & Dairy, wypełniając niemal wszystkie funkcje związane z marketingiem, zarówno w polskim oddziale firmy, jak i na szczeblu międzynarodowym. Od 2019 roku swoje doświadczenie wykorzystuje w Andros Polska.

- Fabryka Andros Polska powstała ponad 20 lat temu w sercu owocowego regionu Polski, między Kazimierzem Dolnym a Nałęczowem. Zakład zajmujący powierzchnię ok. 25 ha został zaprojektowany przez inżynierów z Polski, Belgii i Francji. To właśnie z tych krajów pochodzi know-how Andros w Polsce, które łączymy z tym, co lokalne. Dziś w fabryce w Łopatkach, zatrudniającej prawie 300 osób, z naszych lokalnych owoców powstają produkty marki Andros dedykowane na polski rynek, a my staramy się w oparciu o to nasze lokalne bogactwo rozwijać portfolio Andros w Polsce i jak najpełniej odpowiadać na potrzeby polskich konsumentów. W sklepach można już znaleźć nasz nowy produkt – smoothies #MocOwoc. Mogę też zdradzić, że w nadchodzących miesiącach planujemy kolejne nowości produktowe, które mamy nadzieję trafią w gusta konsumentów – przekonuje Magdalena Klimczak.

Od 2020 roku zmieniło się podejście Andros Polska do komunikacji marketingowej. W drodze przetargu producent wybrał agencję reklamową Plej i rozwinął promocję, stawiając na digital i social media. Dziś najwyższą jakość produktów marki Andros potwierdzają chętnie korzystające z nich gwiazdy i topowi polscy influencerzy.        

Andros Polska (d. Materne-Polska) aktywnie uczestniczy też w życiu lokalnej społeczności. Firma jest jednym ze znaczących pracodawców w regionie, a zakład produkcyjny daje zatrudnienie wielu okolicznym mieszkańcom. W ramach przyjętej polityki sponsoringu i darowizn, Andros corocznie wspiera lokalne ośrodki edukacyjne i samorządowe, a swoje produkty przekazuje licznym instytucjom
i organizacjom działającym na rzecz potrzebujących. Przyjęte w 2021 roku nowe założenia w obszarze CSR zakładają dalszy zrównoważony rozwój, w tym redukcję zużycia zasobów oraz opakowań czy zachowanie bioróżnorodności, promowanie agroekologii czy też ochronę owadów zapylających.

Więcej na www.andros.com.pl  



tagi: Materne-Polska , Andros Polska , przetwórstwo owoców , produkcja , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , przemysł spożywczy ,