Advertisement

Wiadomości

Trwa Panel #2 - Konsument. Marka. Innowacja.

Wtorek, 27 października 2020
Na konferencji „Innovation Day 2020” trwa Panel poświęcony analizie zwyczajów zakupowych konsumentów w sektorze FMCG oraz ich podejściu do innowacyjnych rozwiązań oraz nowości. Gospodarzami panelu są dziennikarz Wojciech Szeląg i Andrzej Wierzchoń, Senior Business Development w Manager Territory Influence.

Innowacja to klucz do rozwoju każdej liczącej się firmy. Konsumenci coraz częściej poszukują na sklepowych półkach nowych, zaskakujących produktów. Jak zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków w sektorze FMCG? Inwestowanie w innowacje to nie tylko odpowiedź na rosnące potrzeby konsumentów, ale i szansa na pokazanie się producentów od najlepszej strony.

„Konsument marka i innowacja to trzech siłaczy, gdzie każdy ciągnie w swoją stronę linę. Dlaczego takie skojarzenie mogło się pojawić i kto w tym przypadku musi wygrać” – dyskusję otworzył Andrzej Wierzchoń, Senior Business Development w Manager Territory Influence.

 

„Konsument, który w wielu sytuacjach miał taką motywację, żeby nie dać się nabrać. Innowacja, która miała wiele możliwości aby przyciągnąć uwagę. Ale z mojej perspektywy ten czas się kończy, obecnie musi dojść do bardzo świadomej, transparentnej współpracy. Mówimy o wzroście marek świadomych, uczciwych tych, które chcą bardzo pozytywnie wpływać na naszą rzeczywistość. Mowa o markach-aktywistach. Walka ale wspólna i po jednej stronie, o rzeczy ważne dla konsumentów reprezentowane przez markę” - mówi Marta Marczak, Dyrektor Marki PwC.

 

„Marek-aktywistów będzie coraz więcej – co do tego nie ma wątpliwości. (…) Są takie obszary, gdzie marki silniej angażują nas emocjonalnie ale są i obszary, gdzie niekoniecznie tak jest, bo nasze wybory mają charakter nawykowy” – mówi Mateusz Głowacki, Członek Zarządu firmy badawczej Ipsos. Warto zastanowić się jak obecna sytuacja epidemiczna wpływa na nawyki zakupowe Polaków? „Ciekawa zmiana to to, że zaczęliśmy częściej rotować marki i znacznie częściej konsumenci rotują swoje stałe wybory konsumenckie. Kupujący są bardziej otwarci na nowe propozycje i nowe marki”.

 

ZOBACZ PEŁNĄ RELACJĘ

tagi: Marta Marczak , Piotr Lutek , Agata Koppa , Mateusz Głowacki , Andrzej Wierzchoń , Marcin Skowron , Wojciech Szeląg , Innovation Day , 2020 , Złote Innowacje , FMCG , Retail ,