Innowacja to klucz do rozwoju każdej liczącej się firmy. Konsumenci coraz częściej poszukują na sklepowych półkach nowych, zaskakujących produktów. Jak zmieniają się zwyczaje zakupowe Polaków w sektorze FMCG? Inwestowanie w innowacje to nie tylko odpowiedź na rosnące potrzeby konsumentów, ale i szansa na pokazanie się producentów od najlepszej strony.
„Konsument marka i innowacja to trzech siłaczy, gdzie każdy ciągnie w swoją stronę linę. Dlaczego takie skojarzenie mogło się pojawić i kto w tym przypadku musi wygrać” – dyskusję otworzył Andrzej Wierzchoń, Senior Business Development w Manager Territory Influence.
„Konsument, który w wielu sytuacjach miał taką motywację, żeby nie dać się nabrać. Innowacja, która miała wiele możliwości aby przyciągnąć uwagę. Ale z mojej perspektywy ten czas się kończy, obecnie musi dojść do bardzo świadomej, transparentnej współpracy. Mówimy o wzroście marek świadomych, uczciwych tych, które chcą bardzo pozytywnie wpływać na naszą rzeczywistość. Mowa o markach-aktywistach. Walka ale wspólna i po jednej stronie, o rzeczy ważne dla konsumentów reprezentowane przez markę” - mówi Marta Marczak, Dyrektor Marki PwC.
„Marek-aktywistów będzie coraz więcej – co do tego nie ma wątpliwości. (…) Są takie obszary, gdzie marki silniej angażują nas emocjonalnie ale są i obszary, gdzie niekoniecznie tak jest, bo nasze wybory mają charakter nawykowy” – mówi Mateusz Głowacki, Członek Zarządu firmy badawczej Ipsos. Warto zastanowić się jak obecna sytuacja epidemiczna wpływa na nawyki zakupowe Polaków? „Ciekawa zmiana to to, że zaczęliśmy częściej rotować marki i znacznie częściej konsumenci rotują swoje stałe wybory konsumenckie. Kupujący są bardziej otwarci na nowe propozycje i nowe marki”.
tagi: Marta Marczak , Piotr Lutek , Agata Koppa , Mateusz Głowacki , Andrzej Wierzchoń , Marcin Skowron , Wojciech Szeląg , Innovation Day , 2020 , Złote Innowacje , FMCG , Retail ,
Bolt ogłasza powołanie Łukasza Turczyńskiego na stanowisko...
W kwietniu br. codzienne zakupy w sklepach zdrożały średnio...
49,1% Polaków przyznaje, że ich obecna sytuacja finansowa...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...