Komentarz Branżowy

Joanna Turczyk: Producenci muszą szybko wprowadzić działania ochronne

Środa, 22 kwietnia 2020
Jesteśmy w wyjątkowej sytuacji, gdy z powodu epidemii ludzie martwią się o swoje zdrowie.
To oczywiście wpływa na potrzeby i zachowania zakupowe konsumentów wobec wszystkich kategorii produktów. Jeśli w Polsce również sprawdzi się schemat 6 etapów zakupowych podczas pandemii opisany przez Nielsena*, to zaobserwujemy wzrost sprzedaży produktów gotowych i takich, które są niezbędne przy kwarantannie. Sprzedaż alkoholi spadnie w tym okresie. Ograniczone wizyty w sklepach będą sprzyjały większym zakupom online w miarę wzrostu wydolności tego systemu. Jak wiemy, przepisy w Polsce nie pozwalają na sprzedaż alkoholi na odległość. Wzrost rotacji wynikający z wyjścia ludzi na zewnątrz będzie przesunięty w czasie do momentu zwolnienia ograniczeń, po opanowaniu pandemii. Producenci muszą szybko wprowadzić działania ochronne (typ produkcji, kosztów), aby przetrwać spadek sprzedaży.    

Joanna Turczyk
Interim Marketing Director 
MBWS Polska 

 
 
*https://www.nielsen.com/pl/pl/insights/article/2020/zakupy-zapobiegawcze-polakow-wobec-koronawirusa/

tagi: Joanna , Turczyk , Interim , Marketing , Director , MBWS , Polska ,