Deser rodzinny
Rynek deserów obejmuje szeroki asortyment budyni, kisieli i galaretek. Porównując okresy dwunastomiesięczne odnotowano 6-proc. wzrost sprzedaży deserów. Największą zwyżkę zaobserwowano w sprzedaży galaretki (+18%), która stanowi główny segment kategorii, z udziałem w rynku deserów kształtującym się na poziomie 43% (ujęcie wartościowe). Wyraźnie spada popularność deserów instant, których sprzedaż zmniejszyła się w badanym okresie o 9% - przytacza najnowsze dane Kamila Szlachetka, PR specialist Rieber Foods Polska S.A. Przyczyną spadku sprzedaży instantów może być fakt, że produkty tej kategorii nie wpisują się wystarczająco dobrze w trend snackingu, a ich przygotowanie wymaga nieco pracy. Co więcej, w Polsce istnieje silna tradycja tzw. deseru rodzinnego. Gros deserów kupowanych jest z przeznaczeniem dla kogoś, nie tylko dla siebie, co w dużej mierze warunkuje decyzję o zakupie.
Prognozy nie przewidują spektakularnego wzrostu rynku. Przeszkodą jest szeroki wybór gotowych deserów oraz innych słodkich przekąsek. Aby przyciągnąć klientów, firmy obecne na rynku oferują coraz więcej nowości i zaskakujących innowacji.
Specjaliści w Rieber Foods Polska nieustannie pracują nad nowymi przepisami, by klienci mogli delektować się i cieszyć potrawami na co dzień. W portfolio firmy znajduje się po 8 smaków w każdej kategorii deserów, a wśród nich największą popularnością cieszą się budynie Delecty.
W ostatnim czasie w recepturze galaretki wprowadzono żelatynę o wyższej jakości, co pozwoliło na uzupełnienie objętości produktu innymi składnikami poprawiającymi walory smakowe i właściwości organoleptyczne (konsystencja).
W budyniach i kisielach zmieniono proporcje pomiędzy nutą smakową słodką a kwaśną, zastosowano też bardziej wyraziste aromaty. Firma postanowiła także skoncentrować się tylko na budyniach rodzinnych na 0,75l mleka.
Jednocześnie odświeżono wszystkie opakowania deserów, aby zwiększyć jednoznaczną identyfikację produktów Delecty i podkreślić cechy właściwe dla danego deseru - informuje Kamila Szlachetka.
Smak marki
Klienci przy wyborze deserów tradycyjnych kierują się przede wszystkim marką, smakiem oraz ceną – ocenia Monika Jusińska-Zbiegniewska, Marketing Manager w Nestlé Polska odpowiedzialna za markę WINIARY. O sukcesie na tym rynku w dużej mierze decyduje długoletnie doświadczenie producenta, który dostarcza konsumentom produkt o wysokiej jakości sygnowanej znaną marką.
Kluczową rolę w przyciąganiu uwagi kupujących pełni oczywiście szata graficzna opakowań Dla zwiększenia ich widoczności na półkach sklepowych marka WINIARY zdecydowała się na odnowienie szaty graficznej opakowań wszystkich deserów. W przypadku galaretek zmianie uległy wszystkie elementy grafiki: kolorystyka, liternictwo, jak i zdjęcia. Nowe opakowania przyciągają wzrok świeżością i lekkością, którą uzyskano dzięki umiejętnie przedstawionej kompozycji galaretek i soczystych owoców. Atrakcyjności opakowaniom dodaje wyraziste zostawienie kolorystyczne. Oprócz wyglądu ważny jest również fakt, że wszystkie galaretki posiadają znak jakości Q nadawany produktom najwyższej jakości przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji. W ofercie marki WINIARY znajduje się dziewięć smaków galaretek.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów i nowym trendom rynkowym ostatnio wprowadziliśmy do sprzedaży desery o udoskonalonych recepturach oraz unowocześnionych opakowaniach. Wszystkie desery marki WINIARY mają teraz m.in. intensywniejszy smak i aromat. Mam nadzieje, że w nowej odsłonie jeszcze bardziej przypadną do gustu kupującym” – zachwala Monika Jusińska-Zbiegniewska.
Wspomnienie dzieciństwa
Kisiele, budynie i galaretki – czyli desery w proszku - są w Polsce produktami znanymi od lat. Konsumentom kojarzą się często z dzieciństwem i spożywane są przez rodziny z dziećmi, jako desery po obiedzie lub słodkie przekąski. Ich głównymi atutami są łatwość przygotowania i przystępna cena.
Innowacją na rynku deserów w proszku było wprowadzenie przez Dr.Oetkera deserów jednoporcjowych instant, pod nazwą Słodka Chwila. Jest to linia adresowana do osób bardziej aktywnych, ceniących sobie szybkość i wygodę przygotowania. Słodka Chwila jest bezsprzecznym liderem w swojej kategorii, bo wg badań ACNielsena wartościowo osiągnęła 70% rynku – informuje Joanna Olender Senior Product Manager Dr.Oetker Polska.
Słodka Chwila oferuje bogaty asortyment produktów w różnorodnych, często nowoczesnych smakach (kisiele standard i z owocami, budynie standard i z płatkami czekolady, Mussy Owocowe, Kaszka Manna, Mleczny Ryż).
W tej kategorii konsument jest też bardziej otwarty na nowości i innowacyjne smaki. Konsument deserów do gotowania jest bardziej konserwatywny, wybiera bardziej klasyczne smaki, spośród znanych kisieli, budyni i galaretek.
Nowości dla wymagających
Ci którzy kupują desery w proszku są klientami bardzo nielojalnymi, często oczekują nowości – ocenia Katarzyna Sady – Gut Group Brand Manager Gellwe Sp. z o.o. Odpowiedzią na to jest między innymi wprowadzenie przez GELLWE serii galaretek i kisieli „Smak Podróży” oraz rozwój w segmencie deserów instant.
Jak dotąd największą popularnością z oferty cieszą się galaretki w owocowych smakach (truskawkowa, wiśniowa, pomarańczowa, cytrynowa, brzoskwiniowa, owoce leśne, agrestowa, czarna porzeczka, czerwony grapefruit). GELLWE to również producent budyniów, kisieli oraz ciast. Zarówno budynie jak i kisiele oferowane są w opakowaniach klasycznych jak i rodzinnych, pozwalających dostosować porcjowanie do indywidualnych potrzeb konsumentów.
Seria egzotycznych galaretek i kisieli „Smak Podróży” jest skierowana do najbardziej wymagających. „Smak Podróży” to smaki truskawki hiszpańskiej, wiśni japońskiej, brzoskwini – marakuji, kaktusa, kiwi z limonką, granatu i ananasa. To jedyna tego typu oferta na rynku – zaznacza Katarzyna Sady – Gut.
Poza klasycznymi deserami w proszku GELLWE oferuje także desery instant. Seria „Słodki Kubek” to kolekcja budyniów i kisieli do szybkiego przyrządzania.
Oryginalną propozycję deserów w proszku stanowią naleśniki, gofry i racuchy. Ich przygotowanie zajmuje nie więcej niż 3 minuty. Jest to oferta skierowana do zapracowanych konsumentów, ceniących wygodę i czas.
Osobną ofertę deserów w proszku GELLWE przygotowało dla dzieci. Seria „Małe co nieco” to galaretki, budynie i kisiele opracowane specjalnie z myślą o najmłodszych. „Z oferty wyróżnia się galaretka o smaku arbuza dostępna tylko w GELLWE” - informuje Katarzyna Sady – Gut. Nowościami na rynku są “Śnieżka truskawkowa” - bita śmietana o nowym smaku oraz Fix do Sernika - ulepszający dodatek do ciasta.
tagi: desery w proszku , dr. oetker , gellwe , delecta ,
W kwietniu ceny w sklepach wzrosły rdr. średnio o 5,6%, czyli...
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9...
W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...