Z rynku FMCG

Cukiernictwo to sztuka

Czwartek, 20 grudnia 2018
Zarówno w Polsce, jak i na świecie trendy w cukiernictwie mają coraz większe znaczenie w kształtowaniu i poszerzaniu świadomości konsumenta. Dla osób kreujących branżę gastronomiczną, obserwowanie trendów jest ważne, ponieważ pozwala podążać, a nawet wyprzedzać potrzeby klientów.
Debic na polskim rynku

Marka Debic na polskim rynku wprowadziła profesjonalne produkty mleczne dla szefów kuchni, piekarzy oraz cukierników. By lepiej poznać rynek, Bruno Van Vaerenbergh – Ekspert Cukierniczy Debic odpowiadający za Europę podróżował z Gdańska do Łodzi, Sopotu i Warszawy, by poznawać lokalne ciasta i ich kosztować. Szybko odkrył, że polskie cukiernie z powodzeniem mogą konkurować z tymi europejskimi z Hiszpanii czy Włoch. Wspólne zaangażowanie nowego pokolenia cukierników sprawia, że wiedza i inspiracja natychmiastowo rozchodzą się po Polsce. Fantastyczną rolę odgrywa przy tym Ashati, Międzynarodowa Szkoła Sztuki Kulinarnej w Łodzi, która jednoczy talenty z całego kraju.

Sam miałem okazję odwiedzać wspaniałe, nowoczesne butiki cukiernicze, takie jak Cremo, Pawlova, Odette, czy wyjątkowa Czekolada Cafe. To logiczne, że polscy specjaliści biorą udział w konkursie World Chocolate Masters lub w Pucharze Świata Cukierników. Przyszłość już dziś wygląda bardzo obiecująco - podkreśla Bruno Van Vaerenbergh.

Efekty tej podróży można obejrzeć tutaj: https://vimeo.com/273302565/ac43ecb285

Produkty dla profesjonalistów

Marka Debic działa w branży gastronomicznej, kierując swoją ofertę dla profesjonalistów.
Jest specjalistą w dziedzinie dedykowanych im pracy śmietanek. Wszystko zostało opracowane z myślą o codziennym środowisku ich pracy, dlatego oferowane produkty mają za zadanie ułatwiać ją każdego dnia. Producentem jest FrieslandCampina, która stale kładzie nacisk na promowanie jakości i doskonalenie na każdym etapie swojej działalności.

Zauważyliśmy, że coraz większa ilość przedsiębiorców zmierza w kierunku specjalizacji np. poprzez wykorzystanie lokalnych receptur lub określony rodzaj wypieków charakterystycznych dla rejonu. Jest też powrót do starych receptur – odświeżenie przepisów bazujących na śmietankach i masłach oraz rezygnacja lub zminimalizowanie używania ich zamienników – mówi Marian Piórkowski, Sales Manager Poland & Baltics.

Moda zmienia się bardzo dynamicznie i dotyczy nie tylko ubrań, ale także naszych kubków smakowych.  W Polsce zauważyć można wyraźny zwrot w kierunku coraz bardziej kreatywnych i interesujących projektów cukierniczych. Mistrzowie cukiernictwa muszą zatem mierzyć się z wyzwaniem, jakim jest nie tylko stworzenie nowych deserów, ale też zmodyfikowanie tradycyjnych receptur. Warto przy tym pamiętać, że wygląd to nie wszystko. Za sukcesem idealnych wyrobów stoją wyselekcjonowane składniki.



tagi: cukiernictwo , gastronomia , trendy , rynek , konsument ,