Kategorie produktów

AUTO W FIRMIE - PEUGEOT

Niedziela, 11 czerwca 2006 Fischer Hurt - Nr 2 (2) / 2005
Jaki samochód wybrać dla przedstawicieli handlowych, pracowników w firmie kurierskiej, kierowców w hurtowniach i firmach dystrybucyjnych, piekarni, cukierni a także w handlu obwoźnym. Jakim samochodem bezpiecznie wjedziemy do podziemnego parkingu w centrum handlowym. Który model oprócz funkcji ściśle transportowych w firmie, zapewni nam środek lokomocji dla całej rodziny? Na te i wiele innych pytań nasuwających się przedsiębiorcom, odpowie naszym czytelnikom Rafał Nalborczyk, Szef sprzedaży flotowej Peugeot Polska.
Na te i wiele innych pytań nasuwających się przedsiębiorcom, odpowie naszym czytelnikom Rafał Nalborczyk, Szef sprzedaży flotowej Peugeot Polska.

Peugeot ma silną pozycję na rynku pojazdów dostawczych. Cieszące się dużym uznaniem Partner, Expert i Boxer to efekt wieloletnich doświadczeń firmy to samochody przeznaczone przede wszystkim do przewozu ładunków.
Peugeot 206 XAD zbudowano z myślą o grupie klientów pragnących posiadać auto ciężarowe z nadwoziem i wyposażeniem samochodu osobowego. Takim, który łączy możliwości transportowe z pełną dbałością o wygodę kierowców. Model 206 XAD to pojazd, w którym nie ma tylnej kanapy co zapewnia płaską podłogę przestrzeni ładunkowej. Grupa użytkowników, do których kierowane jest to auto, jest bardzo szeroka i obejmuje m.in. przedstawicieli handlowych, gońców, firmy kurierskie czy usługowe. Osoby te oczekują odpowiedniej pojemności przestrzeni ładunkowej, ale jednocześnie poszukują samochodów niezbyt dużych trzeba je przecież parkować możliwie blisko klienta. Model 206 XAD dostępny jest z silnikiem turbodiesla 1,4 dm3 HDi o mocy 70 KM.

Partner zawsze był samochodem, który towarzyszył właścicielowi (i jego rodzinie) przez wszystkie dni tygodnia, sprawdzając się zarówno w pracy, jak i podczas odpoczynku. W najnowszym modelu ta wszechstronność została jeszcze bardziej podkreślona dzięki lepszemu wyglądowi i licznym zmianom wpływającym na poprawę komfortu podróżowania. Partner może stać się dla właścicieli wspólnikiem w przedsięwzięciu wymagającym przewiezienia kilkuset kilogramów ładunku. Oferuje wiele różnorodnych rozwiązań, które sprawiają, że wnętrze pojazdu jest przyjazne. Jest to szczególnie ważne, ponieważ kierowcy spędzają w nim bardzo dużo czasu. Podwyższona pozycja za kierownicą, która stanowi jedną z ważnych zalet samochodów dostawczych Peugeot, zapewnia dobrą widoczność i ułatwia prowadzenie pojazdu. Partner Furgon z ładownią 3 m3 może przewieźć 582 kg, lub w wariancie ze wzmocnionym zawieszeniem 780 kg. Partner został wyposażony w szeroką gamę silników, m.in. benzynowy 1,1 dm3 o mocy 60 KM oraz 1,4 dm3 o mocy 75 KM . Pierwszy z nich jest idealny do spokojnej i ekonomicznej eksploatacji, drugi zapewnia lepsze osiągi przy niewiele wyższym zużyciu paliwa. Dla bardziej oszczędnych w ofercie znajdują się dwa turbodiesle : z wtryskiem bezpośrednim common rail 1,6 dm3 o mocy 75 KM i 2,0 dm3 HDi o mocy 90 KM. Zawieszenie Partnera zostało zaprojektowane tak, aby samochód dobrze trzymał się drogi i był komfortowy. Wszystkie wersje Partnera wyposażone są we wspomaganie układu kierowniczego, co ma niebagatelne znaczenie przy manewrowaniu w ciasnych miejskich uliczkach.
Expert to samochód dostawczy z dobrym rodowodem: podstawą jego konstrukcji jest minivan Peugeot 806. Identyczna jest długość, rozstaw osi, układ zawieszenia, niemal nie zmieniono wnętrza kabiny. To pokrewieństwo ma decydujący wpływ na wygląd zewnętrzny samochodu, warunki podróżowania, funkcjonalność wnętrza, a także bezpieczeństwo, jakie zapewnia jego struktura. Istnieje bardzo liczne grono klientów, dla których te cechy są najważniejsze. Nie tyle liczy się dla nich duża pojemność, co możliwość szybkiego i wygodnego dojechania z ładunkiem w każde miejsce.
Dotyczy to np. dostaw przez podziemne parkingi, coraz częstszych ze względu na eliminowanie zewnętrznych ramp i podjazdów w supermarketach zlokalizowanych w centrach miast. Istotną dla użytkownika zaletą jest możliwość przechowywania Experta w garażu o typowych wymiarach, przystosowanych do samochodu osobowego, bo Expert ma długość tylko 4,44 m. Jak na te rozmiary, mieści dużo : pojemność ładunkowa furgonu to 4 m3, przy ładowności ok. 800 kg (z kierowcą). Ładownia ma długość 2,06 m. Popularne są samochody 6-osobowe, w których za przegrodą oddzielającą przedział pasażerski jest jeszcze 2 m3 na ładunek lub bagaż. Jest także w pełni przeszklona wersja 9-osobowa. Dostępne są zabudowy chłodnicze furgonów, o pojemności zmniejszonej przez izolację do 3-3,2 m3, ale zupełnie wystarczającej dla cukierni, czy małej masarni rozwożących swoje wyroby do klientów. Szeroki wybór silników do Experta uwzględnia różnice między chęciami klientów, a ich możliwościami. Podstawowy furgon jest wyposażony w silnik 1,9 dm3 z pośrednim wtryskiem paliwa. Jego moc to 70 KM, toteż trzeba się liczyć z ograniczonymi osiągami, jeśli ładowność samochodu będzie w pełni wykorzystana. Takich ograniczeń nie ma wersja 2,0 HDi z silnikiem o mocy 95 KM i momencie 215 Nm. Mimo znacznie wyższych parametrów i dynamiki, zużywa ona w cyklu miejskim ponad litr paliwa mniej na 100 km planując taki tryb pracy, lepiej wcześniej policzyć, czy niższe koszty eksploatacji nie zrównoważą większej ceny. Odmiany osobowo-towarowe i osobowe mają także silniki 2,0 HDI lecz o mocy zwiększonej do 110 KM.

Boxer to samochód stworzony specjalnie z myślą o zawodowcach. Może pretendować do miana najlepszych, a zarazem najbardziej nowatorskich samochodów dostawczych. Zastosowano w nim wiele rozwiązań służących użytkownikowi, najważniejszy i decydujący o jego właściwościach jest przedni, poprzecznie umieszczony zespół napędowy, który jest podstawą sukcesu Boxerów, umożliwiając bardzo efektywne wykorzystanie samochodu. Samochód może mieć rozstaw osi 2,85, 3,20 lub 3,7 m, więc długość od 4,75 do 5,6 m, wysokość 2,15, 2,47 lub 2,87 m, i jest wciąż Boxerem wykorzystującym mnóstwo identycznych podzespołów, a więc tanim tak w produkcji jak i utrzymaniu. To zróżnicowanie, wraz z trzema poziomami masy całkowitej (2,9, 3,3, 3,5 t), na jakie podzielono rodzinę, umożliwia optymalny wybór Boxer-furgonu. Wraz z jego „rośnięciem” zyskuje się nowe możliwości : od średniego rozstawu osi, boczne drzwi mają szerokość w świetle 1265 mm, ułatwiającą rozmieszczanie ładunku na paletach. Drzwi mają pełną wysokość, po dach nadwozia. W kabinie jest sporo miejsca na przedmioty, które kierowca wozi ze sobą na co dzień : dokumenty dostawy, telefon, napoje. Rozkładana podstawka umożliwia przypięcie kartek z ważnymi informacjami lub mapy. Lepsza jest wentylacja, z licznymi regulowanymi nawiewami, poprawiono wyciszenie.
We wszystkich Boxerach są stosowane silniki wysokoprężne HDi z bezpośrednim wtryskiem paliwa common rail. Najmniejszy z nich to 2,0 HDi o mocy 84 KM, poprzez 2,2 HDi o mocy 101 KM , 2,8 HDi o mocy 127 KM lub 146 KM. Peugeot Boxer - to także 9-osobowe kombi i mikrobusy. Najmniejszy Boxer oferuje przestrzeń ładunkową 7,5 m3 przy wysokości wnętrza 1,56 m. Kolejne wersje to pojemności 9 m3, 10 m3, 12 m3 i 14 m3. Pozostałe dostępne wysokości wnętrza to 1,88 m i 2,28 m.
Aby trafić w gusta klientów, firmy sprzedające nowe samochody dostawcze decydują się najczęściej na wykonywanie specjalistycznych adaptacji w zakładach produkcyjnych mających swoje siedziby w naszym kraju. Zjawisko to jest na pewno korzystne dla klientów ponieważ po pierwsze posiadają oni możliwość zlecenia produkcji nadwozia według własnych potrzeb, a po drugie, co jest niewątpliwym atutem dla szukających oszczędności, zabudowy te są sporo tańsze w porównaniu z odpowiednikami wyprodukowanymi za granicą. Peugeot Polska ma podpisane umowy z adaptatorami na dostosowanie modelu Partner, Export i Boxer do wszelkiego rodzaju zadań.
Najmniejszy zabudowa to zabudowa izotermiczna z agregatem chłodniczym na furgonie modelu Partner polega ona na adaptacji wewnętrznego wkładu izotermicznego zintegrowanego z nadwoziem Partnera. Samochód odpowiada potrzebom branży farmaceutycznej, masarskiej i piekarskiej.
Peugeot Expert i Boxer w nadwoziu furgon, pozwalają również na wykonanie adaptacji izotermicznej wyposażonej w agregat chłodniczy.
Zaletą tego typu adaptacji jest możliwość jej demontażu i ponownego montażu w nowym modelu Peugeot.Peugeot Boxer to także cała gama podwozi z kabiną pojedynczą bądź podwójną (7 miejscową) pod specjalistyczne zabudowy. Peugeot Polska współpracuje z największymi polskimi producentami nadwozi skrzyniowych, kontenerowych, izotermicznych i chłodniczych. W przypadku nadwozi do transportu artykułów spożywczych posiadają one aktualne atesty Sanepidu. Grupa docelowa to restauratorzy, hurtownie spożywcze, zakłady wędliniarskie. W ofercie Peugeot znalazła się w tym roku nowa zabudowa izotermiczna modelu Boxer przeznaczona do handlu obwoźnego, która skierowana jest przede wszystkim do dystrybucji i transportu artykułów spożywczych piekarnie, ciastkarnie, jak również do ogrodnictwa transport kwiatów. W przypadku klientów, których specyfika prowadzonej działalności wymagania transportu artykułów zamrożonych lub głęboko schłodzonych oferujemy zabudowy chłodnicze, które pozwalają na utrzymanie temperatury 20oC.

tagi: auto , samochody ,