Advertisement

Wiadomości

Beiersdorf kontynuuje dobrą passę.

Wtorek, 01 marca 2016
Znaczący wzrost sprzedaży i zysków w 2015 r.
  • Wzrost sprzedaży Grupy w ujęciu organicznym na poziomie 3,0% (wzrost nominalny na poziomie 6,4%).
  • Marża EBIT osiągnęła nowy, rekordowy poziom 14,4%.
  • Prognoza na 2016 r.: wzrost sprzedaży powyżej poziomu rynkowego.
Beiersdorf kontynuował rentowny rozwój w 2015 roku. W trudnych warunkach rynkowych Beiersdorf zanotował wzrost zarówno sprzedaży, jak i zysków na poziomie 3,0% w ujęciu organicznym. W ujęciu nominalnym sprzedaż wzrosła o 6,4% z 6,285 miliardów euro do 6,686 miliardów euro. Kanał konsumencki (Consumer Business Segment) osiągnął wzrost sprzedaży na poziomie 3,6%, podczas gdy tesa zwiększyła sprzedaż o 0,4%. Marża EBIT wzrosła do 14,4% z 13,7% w zeszłym roku.

„2015 był udanym rokiem dla Beiersdorf. Raz jeszcze udało nam się zwiększyć sprzedaż oraz zyski. Zwiększył się nasz udział we właściwych rynkach oraz udało się jeszcze bardziej poprawić naszą konkurencyjność i efektywność. Nasze wyniki w 2015 r. jasno pokazują, że Beiersdorf stał się bardziej odporny i że dalej podążamy drogą zrównoważonego i rentownego rozwoju nawet przy trudnych warunkach ekonomicznych. Jest to solidna podstawa do tego, by osiągnąć dalszy sukces w 2016 r.” – powiedział Stefan F. Heidenreich, CEO Beiersdorf AG.

Kanał konsumencki 

W 2015 r. kanał konsumencki (Consumer Business Segment) kontynuował znaczący wzrost notowany w ubiegłych latach przy wzroście sprzedaży na poziomie 3,6% w ujęciu organicznym. Po zanotowaniu wzrostu sprzedaży na poziomie 1,6% w pierwszym półroczu 2015 r., kanał konsumencki osiągnął wyjątkowo dobre wyniki w drugim półroczu, odnotowując wzrost na poziomie 5,7%. W ujęciu nominalnym, sprzedaż wzrosła o 6,5% z 5,209 miliardów euro w ubiegłym roku do 5,546 miliardów euro. NIVEA zwiększyła sprzedaż o 4,5%.

Beiersdorf osiągnął wzrost sprzedaży w ujęciu organicznym w każdym regionie.

Beiersdorf wzmocnił swoją pozycję na rynku europejskim, osiągając wzrost sprzedaży na poziomie 1,3%.
W Europie Zachodniej sprzedaż nieznacznie spadła o 0,3% w porównaniu z ubiegłorocznym wynikiem. W Europie Wschodniej sprzedaż wzrosła o 7,9% dzięki dobrym wynikom w Rosji.

Znaczący wzrost sprzedaży na poziomie 8,4% zanotowano w obu Amerykach. Ponownie szczególnie dobre wyniki zanotowano w Ameryce Łacińskiej, gdzie osiągnięto wzrost sprzedaży na poziomie 10,9%. Sprzedaż w Ameryce Północnej wzrosła o 3,9% w stosunku do ubiegłego roku.

W regionie Afryki/Azji/Australii sprzedaż wzrosła o 4,8% dzięki ciągłej stabilizacji sprzedaży w Chinach oraz dynamicznym wynikom w Japonii i Indiach.

Prognoza na 2016 r.

Beiersdorf przewiduje, że kanał konsumencki w 2016 r. osiągnie wyniki wyższe od wyników rynkowych przy wzroście sprzedaży na poziomie 3-4%. Marża EBIT z działalności operacyjnej może być nieznacznie wyższa niż w zeszłym roku.

Przewidujemy, że tesa osiągnie wzrost sprzedaży o 2-4%, a marża EBIT z działalności operacyjnej będzie na poziomie podobnym jak w ubiegłym roku.

Opierając się na prognozach dla tych dwóch segmentów biznesowych, Beiersdorf przewiduje, że sprzedaż Grupy wzrośnie o 3-4% w 2016 r., a marża EBIT z działalności operacyjnej lekko wzrośnie w porównaniu z ubiegłym rokiem.

O firmie Beiersdorf AG

Beiersdorf AG to wiodący producent innowacyjnych, wysokojakościowych kosmetyków do pielęgnacji skóry, z ponad 130-letnim doświadczeniem w tym obszarze rynku. Mająca swoją siedzibę w Hamburgu firma zatrudnia ponad 17 000 osób na całym świecie. W roku finansowym 2015 Beiersdorf wygenerował sprzedaż na poziomie 6,7 miliarda euro. NIVEA, marka numer 1 na świecie wśród produktów do pielęgnacji skóry*, to flagowa marka w portfolio firmy, które obejmuje ponadto takie marki, jak: Eucerin, La Prairie, Labello i Hansaplast/Elastoplast.




* Źródło: Euromonitor International Limited; NIVEA wg nazw marek o zasięgu światowym w kategoriach pielęgnacja ciała, pielęgnacja twarzy oraz pielęgnacja dłoni; zgodnie z wartością sprzedaży detalicznej, 2014 r.



tagi: Beiersdorf , Nivea , wyniki finansowe ,