Kategorie produktów

Wielkie porządki!

Piątek, 18 października 2013 HURT & DETAL Nr 10 (92) / 2013 (Październik)
Czas poprzedzający Boże Narodzenie to nie tylko świąteczne wypieki, gotowanie, pichcenie, doprawianie, przyprawianie, to także wielkie porządki!

Zawsze przed świętami staramy się wysprzątać nasze mieszkania i domy wyjątkowo dokładnie. Czyścimy, ścieramy, wycieramy, myjemy, pucujemy – absolutnie wszystko i w każdym, nawet najbardziej ukrytym kącie. Myjemy okna, pierzemy zasłony, firanki, ozdobne poduchy, dywany, wykładziny. Dokładnie odkurzamy meble, szafki, za szafkami, raz do roku odsuwamy najcięższe meble, by i za nimi usunąć nawet najdrobniejszy pyłek kurzu. Pucujemy kafelki w łazience, całą armaturę – jednym słowem – robimy wielkie świąteczne porządki!

A do tego pierzemy nie tylko ubrania, ale i delikatne wełniane koce, narzuty, obrusy, serwety i serwetki. Istny szał sprzątania! Ale nim się za to wszystko zabierzemy, robimy wielkie zakupy chemiczne. Nie ma co ukrywać – głównie w marketach. Ale jeśli zabraknie nam, w trakcie porządków, mleczka do czyszczenia mebli, płynu do mycia podłogi, preparatu do usuwania plam, czy preparatu ułatwiającego prasowanie – wówczas dokupimy go w naszym ulubionym osiedlowym sklepie. I na taką ewentualność warto być przygotowanym!

W sklepie ogólno-spożywczym Iwona, zlokalizowanym w Piasecznie przy ulicy Pomorskiej wybór chemii jest naprawdę imponujący, zwłaszcza, że jest to średniej wielkości, o powierzchni 60 mkw., placówka. Do dyspozycji klientów jest również spożywka, alkohol, wiele świeżych produktów, w sumie kilka tysięcy pozycji, ładnie wyeksponowanych na półkach, ladach oraz w strefie kasy. Nie dziwi zatem fakt, że jak jest dobry dzień, zakupy robi tutaj i tysiąc klientów. A są to głównie okoliczni mieszkańcy willowej części Piaseczna, graniczącej z Zalesiem.

Przed świętami ekspozycja nie ulega zmianie, dochodzi jedynie dekoracja oraz choinka. I oczywiście produkty okolicznościowe, czekoladowe mikołaje, bombonierki, alkohole w eleganckich zestawach. Dodatkowo starannie uzupełniany jest asortyment chemiczny. „Wiadomo, że po większe zakupy klienci udają się do supermarketów, ale są i zapominalscy, którzy w ostatniej chwili przypominają sobie, że brakuje im jakiegoś detergentu. I wówczas zakupu dokonują w sklepie osiedlowym. Różnica w cenie nie jest kolosalna, wręcz bym powiedziała, że – przynajmniej u nas – minimalna” – mówi Monika Ludwińska, ekspedientka i dodaje, że przed świętami okoliczni mieszkańcy naprawdę dużo sprzątają i wówczas wzrasta sprzedaż produktów chemicznych.

„Jak zabraknie komuś płynu do mycia podłóg, to przecież nie będzie jechał po niego do Auchan. Więcej kosztowałaby go benzyna, niż kilka groszy różnicy w cenie” – mówi pani Monika. Jak podkreśla, warto posiadać zróżnicowaną ofertę detergentów, klient musi mieć wybór. Dodatkowo konsumenci zostali rozpieszczeni przez producentów bogactwem najróżniejszych specyfików i bezpowrotnie minęły czasy, kiedy jeden płyn służył do mycia podłogi drewnianej, z paneli, marmurowej czy z terakoty. Teraz do każdego rodzaju wybiera dedykowany preparat.

„Dlatego u nas są różnego rodzaju płyny i mleczka do podłóg, mebli, łazienki, wc, kuchni, chusteczki nawilżane do rozmaitych zastosowań, posiadamy szeroką gamę preparatów do prania, są to i proszki, i żele, kapsułki, płyny do płukania, odplamiacze do tkanin białych i kolorowych, również te specjalistyczne dedykowane dzieciom, wybielacze, odświeżacze powietrza, preparaty do zmywarek, płyny do ręcznego mycia naczyń, do mycia okien, prania dywanów, tapicerki” – wymienia ekspedientka i dodaje, że regał z chemią nie może świecić pustkami.

Ale nie tylko należy postawić na bogactwo samych produktów, ale i spory wybór producentów. Każdy klient preferuje bowiem swoje ulubione marki i powinny one być dostępne. Unilever, Henkel, Gold Drop, Sarantis, Pollena, Global Cosmed, Libella, Reckitt Benckiser, Clovin, Procter&Gamble, Lakma, PZ Cussons, Inco-Veritas – to tylko nieliczni gracze na rynku chemicznym, warto o nich pamiętać, są bowiem producentami artykułów do których klienci mają zaufanie.

W placówkach średniej wielkości i tych dużych bez większego problemu można wygospodarować miejsce na różnego rodzaju produkty chemiczne, znacznie trudniej tego dokonać w małym sklepiku. Czy właściciele tych ostatnich powinni zrezygnować z tego asortymentu? Absolutnie nie! Każdy z nas podczas dużych zakupów w markecie może zapomnieć o proszku do zmywarki, płynie do prania dywanów czy mleczku do czyszczenia mebli – nie są to bowiem artykuły spożywcze kupowane codziennie, tylko preparaty po które sięgamy nieco rzadziej. I gdy o jakimś zapomnimy, chętnie udamy się po niego do najbliższego sklepu czy sklepiku. Dodatkowo niektóre z tych produktów do lekkich nie należą, zatem wolimy je kupić po sąsiedzku, niż dźwigać z odległego marketu.

A jak do świąt szykują się sieci drogeryjne? Eliza Panek-Dorosz, Rzecznik Prasowy Rossmann podkreśla, że w grudniu pojawi się wiele specjalnych promocji.

„Święta to okres, kiedy dobrze sprzedają się  towary z działu chemia gospodarcza. Co roku oprócz tradycyjnych środków czystości dobrze rotują nowości  ułatwiające sprzątanie  i utrzymanie porządku i ładnego zapachu w domu. Są to np. wszelkiego rodzaju pianki szybko czyszczące tapicerkę i dywany.  Na święta producenci odświeżaczy  powietrza i pachnących akcesoriów przygotowują też specjalne świąteczne linie zapachowe, np. o zapachu cynamonu lub choinki” – mówi Eliza Panek-Dorosz i dodaje, że w sieci Rossmann przed świętami będą dostępne bardzo atrakcyjne zestawy kosmetyków. 

Przedświąteczne promocje szykuje również sieć Drogerie Natura, gdzie chemia jest kategorią uzupełniającą.

„Produkty chemiczne są w Drogeriach Natura kategorią uzupełniającą. Dbamy o to by przez cały rok oferta zaspakajała podstawowe potrzeby każdego gospodarstwa domowego. Nie zmieniamy asortymentu w związku z okresem świątecznym, natomiast przygotowujemy specjalne promocje. Dzięki nim nasze klientki mogą połączyć przyjemne zakupy w drogerii z obowiązkiem zakupu produktów chemicznych, które nabywają w atrakcyjnych cenach. W sklepach powstają specjalne stoiska z promowanymi artykułami. Dodatkowo wykorzystywane są POSy. W Drogeriach Natura oferta dobrana jest w taki sposób, by odpowiadała na uniwersalne potrzeby. W okresie przedświątecznym zauważamy znaczny wzrost na wszystkich produktach z kategorii. W procesie decyzyjnym kluczowe znaczenie w kategoriach chemicznych ma oferta cenowa” – mówi Aleksandra Borycka, Dyrektor Marketingu w Drogeriach Natura.

Maja Święcka

tagi: sprzątanie , porządki , chemia , detergenty , Maja Święcka ,