Konary
Państwo Wieczorek swój sklep w niewielkiej miejscowości Konary (około 100 posesji) prowadzą od 1991 roku, wcześniej należał on do mamy pani Małgorzaty. Klientelę stanowią okoliczni mieszkańcy oraz przejezdni. Handel kwitnie latem, okres jesienno-zimowy jest zdecydowanie gorszy. Pomimo konkurencji – w Konarach działają jeszcze dwa sklepy ogólnospożywcze – małżeństwo na brak klientów nie narzeka. „Zakupy robią u nas mieszkańcy miejscowości oddalonych i o kilkanaście kilometrów” – mówi pan Marian. Przepis na sukces? Przystępne ceny, atrakcyjne promocje i bogaty asortyment, wśród którego nie brakuje laureatów konkursu Złoty Paragon. „Są to rzeczywiście najlepiej rotujące artykuły” – podkreśla pan Marian i dodaje, że miesięcznik Hurt & Detal na co dzień pomaga komponować sklepowe półki.
„Z chęcią czytam publikacje, w których detaliści wypowiadają się o tym, jakie produkty w ich placówkach sprzedają się najlepiej, które rekomendują klientom, podpowiadają, jakie mają pomysły na własny sklep, na sukces” – wymienia detalista, dla którego lista laureatów zdecydowanie ułatwi zakupy w hurtowni, będzie pomocna w sprawdzeniu czy wszystkie produkty są obecne na półkach. „Bardzo pomocne w tym będzie również umieszczenie przez producentów logo na opakowaniach” – dodaje pan Marian i poleca, aby wszyscy detaliści posiadali w ofercie artykuły najlepiej rotujące.
Prószków koło Opola
12 kilometrów od Opola, w miejscowości Prószków, działa od 2005 roku sklep Romana Nagrodzkiego, który razem z żoną prowadzi w sumie trzy punkty handlowe. Na powierzchni 100 mkw. do dyspozycji klientów (około 250 dziennie) jest blisko 9 tys. pozycji asortymentowych. Pan Roman konkurs Złoty Paragon ocenia bardzo pozytywnie. „Dzięki niemu mogę dowiedzieć się, jakie towary warto mieć w sklepie, na których można zrobić dobry obrót” – mówi detalista i zaznacza, że aż 90 procent dostępnych jest w jego placówce. „Pozostałe również wprowadzę do oferty, może będą i w moim sklepie dobrze rotowały? Na pewno będę je polecał klientom” – zapewnia pan Roman. Na co dzień podpowiada kupującym, które artykuły warto wybrać, które akurat objęte są promocją, które osobiście lubi. „Teraz będę dodatkowo rekomendował laureatów Waszego konkursu” – z uśmiechem dodaje detalista i podkreśla, że świadomość posiadania w sklepie produktów najlepiej rotujących, to spokój zakupów i zatowarowania sklepu.
Ostrów
Ostrów to miejscowość znajdująca się przy trasie Warszawa-Lublin. I chociaż działa tutaj kilka sklepów, usytuowanych jeden przy drugim, to z całą pewnością wyróżnia się ten należący do rodziny Rajchembachów – jest niezwykle ładny, nowoczesny, z ciekawą aranżacją. Na powierzchni 70-ciu metrów do dyspozycji kupujących jest asortyment ogólnospożywczy, nie brakuje chemii, świeżego pieczywa, wędlin, ciastek, warzyw i owoców. Najwięcej klientów jest od 5.00 do 7.00 rano oraz od 16.00 do zamknięcia, do godziny 20.30.
„Kluczem do sukcesu jest dobrze zatowarowany sklep, nie może brakować nowości, promocji, artykułów w dobrych cenach. Dlatego miesięcznik Hurt & Detal pomaga mi w doborze asortymentu, chętnie zapoznaję się z nowościami, niezwykle cenne są dla mnie podpowiedzi innych detalistów, które produkty u nich sprzedają się dobrze, a które niekoniecznie – jest to dla mnie sugestia, aby wprowadzić artykuły nieobecne do tej pory na półce, spróbować czy i u nas w sklepie będą cieszyły się zainteresowaniem. Może po prostu należy je jakoś inaczej wyeksponować, podpowiedzieć klientom, że cieszą się zainteresowaniem wśród kupujących. My detaliści mamy duży wpływ na wybory konsumentów” – mówi Marta Nejman, córka pani Grażyny. „Lista laureatów będzie dla nas doskonałą ściągawką podczas zakupów w hurtowni, będziemy mogli sprawdzić, czy aby niczego nie pominęliśmy” – podkreślają detalistki i zapewniają, że w przyszłym roku również wezmą udział w konkursie Złoty Paragon.
Toruń
W historii Polski Toruń zapisał się nie tylko jako miasto Kopernika, ale także jako ważny ośrodek handlowy. Obecnie to centrum naukowo-turystyczne regionu, w którym na szczęście nie brakuje małych tradycyjnych sklepów i sklepików. Jeden z nich od niespełna roku powadzi Ewelina Rasielewska, związana z handlem od dziecka – sklep rodziców z powodzeniem działa od 20 lat. W najbliższej okolicy znajduje się Polomarket, Biedronka, targowisko, szkoła podstawowa, jak podkreśla właścicielka – na rynku nadal jest miejsce na małe osiedlowe sklepiki. „Trzeba mieć serce do handlu, aby osiągnąć sukces, ja kocham to co robię, dzięki czemu mój sklep dobrze prosperuje, chociaż jest niewielki, o powierzchni 46 mkw. Planuję do końca roku otworzyć drugi” – mówi pani Ewelina. Większość produktów nagrodzonych Złotym Paragonem oraz wyróżnionych dostępna jest w ofercie. A co z tymi, których brakuje? „Spróbuję je wprowadzić do oferty. Skoro u innych detalistów dobrze rotują, to może i u mnie się przyjmą?” – zastanawia się właścicielka i dodaje, że lista laureatów to doskonała podpowiedź o jakich produktach warto pamiętać.
Góra Kalwaria
Niskie marże, konkurencyjne ceny, miła obsługa i właściwie dobrany asortyment – to stanowi o sukcesie sklepu spożywczo-przemysłowego Ga-Ga znajdującego się w centrum Góry Kalwarii. Działa od 1994 roku, początkowo jego wielkość wynosiła około 140 mkw., w 2000 roku właściciele zdecydowali się na rozbudowę, która ukończona została dwa lata później. W chwili obecnej na powierzchni 350 mkw. do dyspozycji kupujących jest ponad 10 tys. pozycji asortymentowych. Pomimo silnej konkurencji w najbliższej okolicy – Biedronka, Tesco, Lewiatan, w placówce w tygodniu robi zakupy około tysiąca osób dziennie, w soboty nawet ponad 1 200. „Z konkursu Złoty Paragon dowiadujemy się, jakie produkty są tymi najlepiej rotującymi, które warto posiadać w ofercie. Lista zwycięzców z całą pewnością wpłynie na nasze decyzje zakupowe w hurtowniach, chociaż większość, znaczna większość z nich jest obecna w naszej ofercie” – mówi Małgorzata Słodzińska, pracownik biurowy w sklepie. Grażyna Taraszewska, współwłaścicielka marketu, dodaje, że również prezentowane nowości w miesięczniku Hurt & Detal podpowiadają na jakie produkty należy zwrócić uwagę. „Lubię poczytać o tym, co sprzedaje się u innych detalistów, o ich sklepach, z przyjemnością oglądam zdjęcia zarówno osób, jak i sklepów” – zapewnia pani Grażyna.
Maja Święcka
tagi: Złoty Paragon , konkurs , Hurt & Detal , Maja Święcka ,
Abris Capital Partners podpisał przedwstępną umowę...
Jak wynika z badania Amazon.pl, przeprowadzonego we...
Ostatnie dane o sprzedaży detalicznej nie napawają...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Szara strefa na rynku...
Kontrowersyjna wrzutka legislacyjna...
Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące...