Od sierpnia br. w ramach akcji społecznej zainicjowanej przez MAKRO wydawane są pakiety materiałów...">
Od sierpnia br. w ramach akcji społecznej zainicjowanej przez MAKRO wydawane są pakiety materiałów promocyjnych do wykorzystania w placówkach handlowych. Dotychczas plakaty i tabliczki informujące o programie wspierającym lokalny handel pojawiły się w 4 190 sklepach w całej Polsce.
Właściciele sklepów, którzy zgłoszą się do programu (poprzez zakładkę "Weź udział w akcji" na www.tumieszkamtukupuje.pl), otrzymują pakiet materiałów do wykorzystania w swojej placówce, m.in. plakat informujący o akcji i tabliczkę "otwarte/zamknięte" do umieszczenia na drzwiach sklepu, a także ulotkę informującą o założeniach programu "Tu mieszkam, tu kupuję".
W ten sposób MAKRO Cash & Carry chce zwrócić uwagę społeczeństwa na zalety niewielkich, osiedlowych sklepów i zachęcić Polaków do regularnych zakupów w takich placówkach.
"Takie programy są potrzebne, by przyciągnąć ludzi do mniejszych, lokalnych sklepów, pokazać ich mocne strony. W osiedlowym sklepie każdy klient jest ważny, ekspedientki znają mieszkańców, od razu wiedzą, co podać" - mówi Piotr Liberkowski, właściciel sklepu ALF w Gdyni, który przyłączył się do akcji. - "Tu liczy się miła obsługa, budowanie relacji z klientami, ale także wygląd sklepu, ekspozycja."
Z ideą programu "Tu mieszkam, tu kupuję" zgadza się także Elżbieta Suchocka prowadząca niezależny sklep w Gdańsku: "Sklepy osiedlowe są ważne dla lokalnych społeczności, bo w nich na pierwszym miejscu stawiana jest obsługa klienta. Miły i kompetentny personel to w moim sklepie podstawa. Liczą się również jakość i cena."
Pomimo iż Polacy lubią robić zakupy w małych sklepach "za rogiem", ostatnie badania pokazują, że liczba niezależnych, małych sklepów rocznie maleje o ok.10%. Segment ten jest szczególnie ważny, zarówno dla polskiej gospodarki, jak i społeczeństwa. Generuje znaczącą liczbę miejsc pracy, szczególnie w rejonach zagrożonych wysokim bezrobociem. Jednocześnie, małe sklepy osiedlowe są ostoją normalnego, spokojnego stylu życia, miejscem integracji lokalnej społeczności, stanowią zdrową przeciwwagę dla szybkiego tempa życia, anonimowości i braku rzeczywistych kontaktów międzyludzkich.
Poprzez akcję "Tu mieszkam tu kupuję" MAKRO pragnie wesprzeć swoich profesjonalnych klientów starając się stworzyć na rynku jak najlepsze warunki dla funkcjonowania ich biznesu.
Akcję wspierają: Pracodawcy Rzeczypospolitej Polskiej, Naczelna Rada Zrzeszeń Handlu i Usług oraz Slow Food Polska.
Więcej informacji o akcji na stronie http://www.tumieszkamtukupuje.pl/
(Maja Święcka)
Bolt ogłasza powołanie Łukasza Turczyńskiego na stanowisko...
W kwietniu br. codzienne zakupy w sklepach zdrożały średnio...
49,1% Polaków przyznaje, że ich obecna sytuacja finansowa...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...