Analiza wpisów m.in. na forum Polskiego Stowarzyszenia Osób Chorych na Celiakię i na Diecie Bezglutenowej dowiodła, jak ważną rolę w codziennym życiu konsumentów odgrywa właściwie oznaczony produkt. Anna Grotowska, Brand Manager marki Goplana potwierdza: „Dziś widzimy, że produkty z bezglutenowej oferty zyskały ogromną popularność konsumentów, których dotyczy problem. Jesteśmy dumni, że mogą cieszyć się smakiem słodyczy marki Goplana."
Goplana, postępując zgodnie z treścią Rozporządzenia Komisji (WE) nr 41/2009 z dnia 20 stycznia 2009 r., dotyczącego składu i etykietowania środków spożywczych odpowiednich dla osób nietolerujących glutenu, przeprowadziła badania na obecność tego składnika. Wyniki analiz potwierdziły brak zawartości glutenu w oferowanych przez markę produktach.
W portfolio firmy znajduje się obecnie liczna grupa produktów, które nie zawierają glutenu. Należą do nich czekolady, Krówki, landrynki oraz Rajskie Mleczko. Wśród czekolad dostępne są zarówno tabliczki mleczne (m.in. Biała, Alpejska Mleczna), nadziewane (m.in. Truskawkowa), jak i gorzkie z nadzieniem o smaku marcepanowym i karmelowym. Goplana proponuje również kilkanaście rodzajów landrynek bez zawartości glutenu. Oprócz tradycyjnych Krówek czy Kukułek, osoby z celiakią mogą spróbować dropsów miętowych lub miksu pięciu smaków oraz karmelków twardych (m.in. Minties, ICE Minties). Bezglutenową ofertę marki Goplana uzupełnia Rajskie Mleczko - puszysta pianka o smaku waniliowym.
W 2011 roku marka Goplana wprowadziła na rynek serię czekolad z alkoholizowanym nadzieniem. Mojito, Irish Coffee w mlecznej czekoladzie oraz Pina Colada i Margarita Orange w czekoladzie deserowej zawierają nuty smakowe czterech popularnych drinków.
Nowością jest także linia ekskluzywnych czekolad w kartonikach. Czekolada deserowa i Czekolada Gorzka wyróżnia się wysoką, bo 48% i 60% zawartością kakao, a Czekolada Śmietankowa Aksamitna i Mleczna Delikatna mają w składzie odpowiednio 25% i 20% części mlecznych.
(Maja Święcka)
tagi: Goplana ,
W maju 2025 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach...
Bartosz Olejarski został powołany na stanowisko Dyrektora...
W maju br. ceny w sklepach spożywczych wzrosły średnio rok...
Eksperci apelują o mądre instrumenty wsparcia...
Problemem są też niejasne ich interpretacje...
Firmy apelują o szybkie wdrożenie przepisów...
Konieczne jest złagodzenie podejścia...
Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy...