Wykorzystywany w kampanii plakat eksponuje logo programu „Wiem, co wybieram" i tłumaczy konsumentom jego znaczenie w codziennych wyborach produktów spożywczych przy półce sklepowej.
„Wiem, co wybieram" jest częścią międzynarodowego programu „Choices" wprowadzanego na świecie od 2006 roku. W Polsce program „Wiem, co wybieram" został wprowadzony w 2008 r. wspólnie przez czterech producentów żywności, firmy: Bakalland, FRoSTA, Rieber Foods Polska i Unilever Polska. W ostatnich dwóch latach do grona firm partnerskich dołączyły Agros Nova z marką Fortuna, POSTI, HOOP Polska oraz Sawex. Obecnie w programie uczestniczy 8 producentów żywności.
Program „Wiem, co wybieram" jest odpowiedzią producentów żywności na apel Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) o ograniczenie spożycia czterech składników odżywczych tj. tłuszczów nasyconych, kwasów tłuszczowych typu trans, soli (sodu) oraz cukru, które spożywane w nadmiarze zwiększają ryzyko zapadalności na choroby cywilizacyjne.
Logo „Wiem, co wybieram" umieszczone na opakowaniu produktów żywnościowych jest czytelną i łatwo dostępną informacją, że zawartość tych czterech składników w danym produkcie jest zgodna z międzynarodowymi zaleceniami żywieniowymi. Celem programu jest ułatwienie konsumentom dokonywania wyboru produktów spożywczych o lepszym profilu żywieniowym. Program jest otwarty dla wszystkich producentów żywności, których produkty spełniają kryteria pozwalające na umieszczenie logo programu na opakowaniach ich produktów.
Już ponad 120 produktów w Polsce otrzymało logo Programu „Wiem, co wybieram". Kolejne produkty będą sukcesywnie wprowadzane.
Więcej informacji o Programie „Wiem, co wybieram": http://www.wiemcowybieram.pl/
(Maja Święcka)
W lipcu ceny w sklepach były średnio o 5,7% wyższe niż rok...
Firma, będąca liderem polskiego rynku piwa, ogranicza emisję...
Startujący niedługo system kaucyjny nie jest gotowy do...
Rozmowę kwalifikacyjną warto traktować jak dialog...
Zdaniem ekspertów, dane pokazują coraz większą...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...