Europejskie Forum Gospodarcze Łódź (EFG) to impreza cykliczna organizowana przez Samorząd Województwa Łódzkiego. Tegoroczna edycja odbywała się pod hasłem „Odpowiedzialność i skuteczność - idea CSR, a efekty w biznesie". W dwóch sesjach „Odpowiedzialność" i „Skuteczność" wzięli udział przedstawiciele świata nauki i biznesu, którzy próbowali ukazać idee związane z CSR, a także zaprezentować regionalne firmy prowadzące działania tego typu.
Jednym z prelegentów sesji „Skuteczność" była Monika Adamus, Kierownik Marketingu Zakładów Mięsnych Pamso S.A. Pabianicka firma ma rozległe doświadczenie we wprowadzaniu idei biznesu społecznie odpowiedzialnego, tym samym jest kompetentna w kwestii weryfikacji praktyk CSR w odniesieniu do małych i średnich firm. W czasie prezentacji przedstawicielka Pamso opowiadała m.in. o:
- przestrzeganiu standardów etycznych w firmie,
- poszanowaniu praw pracowniczych,
- udostępnianiu pracownikom szerokiego pakietu socjalnego (dofinansowanie wczasów, kolonii dla dzieci, paczki na święta dla dzieci, korzystne pożyczki)
- poprawnych relacjach z partnerami biznesowymi i ze środowiskiem lokalnym (terminowych realizacji zobowiązań finansowych wobec kontrahentów i pracowników, wspomaganie instytucji i organizacji lokalnych),
- dbałości o środowisko naturalne (Pamso posiada własną oczyszczalnię ścieków, ekologiczne ogrzewanie olejowe, promuje torby ekologiczne na zakupy w sklepach firmowych, a także przeprowadza akcje sadzenia drzew w Łodzi).
Ważnym elementem działań CSR firmy Pamso jest Akademia Zdrowego Żywienia (AZŻP), w ramach której pierwszą przeprowadzoną kampanią edukacyjną była kierowana do konsumentów akcja „Zawsze Świeże". Głównym działaniem kampanii było bezpośrednie dotarcie do klientów Pamso i w pierwszej kolejności sprawdzenie ich wiedzy na temat prawidłowego przechowywania produktów mięsno-wędliniarskich. Kampanię rozpoczęło badanie opinii przeprowadzone na 100 klientach sklepów firmowych Pamso.
Ankieta zawierała 10 pytań z dziedziny przechowywania żywności. Wyniki badania pokazały niską świadomość klientów, jeśli chodzi o przechowywanie zakupionych produktów i dały powód do rozpoczęcia działań edukacyjnych. Akcja „Zawsze Świeże" stanowiła doskonały przykład jak idea CSR działa w praktyce. Ponadto Pamso udowodniło przedsiębiorcom i uczestnikom EFG, że małe i średnie firmy też mogą z powodzeniem realizować kampanie CSR. Działania Pamso doceniła już dwukrotnie komisja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, odnotowując akcje firmy w prestiżowym, przekrojowym raporcie o społecznej odpowiedzialności polskich firm.
Akademia Zdrowego Żywienia jest wciąż kontynuowana, a firma co roku poszerza ją o kolejne aktywności, jak np. Piknik Edukacyjny Back To School (poświęcony zdrowemu żywieniu dzieci), czy akcję „Na harówkę weź wałówkę", kierowaną do pracowników biurowych, którzy z powodu nawału pracy rzadko skupiają się na regularnym odżywianiu i wartościowe posiłki zamieniają na fast food. Sprzeciwia się temu firma Pamso, która w tym roku promuje hasło „Pamso kocha Slow Food"!
Poza Pamso w sesji „Skuteczność" wzięli też udział przedstawiciele świata nauki: dr J.Reichel (UŁ); dr B.Feder (Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości); R.Kozak (Brian Tracy International), a także dwie inne firmy regionu łódzkiego: ASD Systemy Zabezpieczeń Łódź i Inkom Sp.z o.o. Bełchatów.
(Maja Święcka)
tagi: Pamso ,
Bolt ogłasza powołanie Łukasza Turczyńskiego na stanowisko...
W kwietniu br. codzienne zakupy w sklepach zdrożały średnio...
49,1% Polaków przyznaje, że ich obecna sytuacja finansowa...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...