Mokate rozpoczęło podbój Czarnego Lądu od obu jego krańców, czyli od Algierii i Republiki Południowej Afryki. Na krańcu północnym, w stolicy kraju Algierze, z zainteresowaniem konsumentów spotyka się cappuccino oraz szereg herbat. Szczególną popularnością cieszą się herbaty zielone z linii Green Sense i Rooibos Sense oraz herbaty owocowe Babci Jagody.
Zdobycie miejsca na rynku kraju, w którym herbata jest elementem narodowej tradycji i symbolem arabskiej gościnności, należy uznać za duży sukces eksportowy. Z handlowego punktu widzenia ważne jest również to, że produkty Mokate są do nabycia w sieciach handlowych i eleganckich sklepach w okolicach głównych ciągów komunikacyjnych, jak choćby Boulevard Sadi Carnot i Rue Michelet oraz w małych sklepikach w starej części miasta. Widok Araba w tradycyjnej galabiji z „Babcią Jagodą" w ręku jest powodem do satysfakcji dla producenta.
Obecność w Republice Południowej Afryki rodzinna firma Mokate rozpoczęła od Durbanu, jednej z większych aglomeracji tego kraju. Tutaj sprzedaż ma jeszcze charakter sondażowy, producent chce zorientować się, który zestaw asortymentowy będzie najlepiej rokował na miejscowym rynku. Plany zakładają, że następnie sprzedaż będzie prowadzona w dwu pozostałych dużych ośrodkach: Johannesburgu i Cape Town. Produkty testowe pojawiły się w placówkach popularnych sieci handlowych Pick & Pay oraz Shoprite. Klientom oferowane są kawy instant, cappuccino i czekolada na gorąco.
(M.D)
tagi: mokate ,
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9...
W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w...
Naczelny Sąd Administracyjny wydał wyrok potwierdzający...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...