W poszczególnych branżach handlowych oceny koniunktury są zróżnicowane. Pozytywnie koniunkturę oceniają przedstawiciele branż: artykuły gospodarstwa domowego ogółem (plus 11 - spadek o 7 punktów w porównaniu z poziomem z października), żywnościowej (plus 10 - wzrost o 4 punkty w stosunku do poziomu z października) oraz pojazdy samochodowe (plus 2 - wzrost o 1 punkt w porównaniu do poziomu z października). Przedsiębiorcy z branży włókno, odzież, obuwie oceniają koniunkturę nieznacznie negatywnie (minus 1 - spadek o 1 punkt w stosunku do poziomu z października).
Spośród badanych jednostek, w listopadzie 4,0% deklaruje, że nie odczuwa żadnych barier w prowadzeniu bieżącej działalności (5,5% przed rokiem). Największe trudności napotykane przez respondentów zgłaszających występowanie barier związane są z: konkurencją na rynku (barierę tę sygnalizuje 54% przedsiębiorstw, 67% w listopadzie 2009 r., znaczenie tej bariery spadło w największym stopniu w porównaniu z ocenami sprzed roku), kosztami zatrudnienia (51% w listopadzie br., 57% w analogicznym miesiącu 2009 r.), niedostatecznym popytem (45% w listopadzie br., 44% przed rokiem), a także wysokimi obciążeniami na rzecz budżetu (43% w listopadzie br., 51% rok temu).
(maj)
tagi: koniunktura , GUS ,
W II kwartale br. ruch wzrósł rdr. w sklepach convenience o...
Grupa Eurocash (Delikatesy Centrum, Lewiatan, Duży Ben...
Stokrotka ogłosiła dołączenie do zespołu nowej dyrektor...
Na wysokich cłach stracą obie strony...
Na rynku pojawił się nowy rodzaj oszustwa...
Komisja szuka nowych źródeł dochodów...
Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc...
Komentarz Prezesa Polskiej Izby Handlu...