Nowa Stokrotka w Lublinie ma powierzchnię 1 600 mkw., z czego 1 000 mkw. przeznaczonych jest na supermarket, a pozostałą przestrzeń zajmuje 11 najemców. Jest zlokalizowana na osiedlu „Felin", które liczy około 6000 mieszkańców. W pobliżu znajdują się także dwa domy studenckie. Placówka powstała od podstaw, na niezabudowanej wcześniej działce.
„Dynamicznie zwiększamy liczbę placówek w całym kraju. Stawiamy zarówno na rozwój organiczny, ale bazujemy także na przejęciach lokalnych sklepów. W naszym działaniu kierujemy się zasadami solidarności i uczciwości kupieckiej. Priorytetem dla nas są długotrwałe, partnerskie relacje handlowe. Od 2011 planujemy dodatkową intensyfikację działań - chcemy otwierać 40-50 sklepów rocznie" - mówi Artur Kawa, prezes Emperia Holding SA.
Następne otwarcia sklepów Stokrotka planowane są we Wrocławiu i Sokołowie Podlaskim. Obecnie sieć pozyskała już 17 nowych lokalizacji pod swoje placówki, a kolejne 9 zostanie sfinalizowanych do końca listopada. Spółka planuje zamknąć rok z minimum 23 nowo otwartymi sklepami. Stokrotka konsekwentnie rozwija sieć przez budowę mini galerii osiedlowych, zakup bądź najem lokali handlowych, czy też jako strategiczny najemca w dużych galeriach handlowych.
Stokrotka Sp. z o.o. jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych w Polsce. Powstała w 1994 roku w Lublinie, a obecnie obejmuje swym zasięgiem teren całego kraju. Spółka jest właścicielem sieci 177 supermarketów Stokrotka oraz 8 delikatesów Delima. Stokrotka to spółka z całkowicie polskim kapitałem i bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego.
Zgodnie ze strategią grupy na lata 2010-2012 Emperia Holding zostanie podzielona na komplementarne wobec siebie dywizje biznesowe W pierwszej kolejności powstaną dwa podmioty: Grupa Dystrybucyjna Tradis oraz Dywizja Supermarketów (z wydzielonym nieruchomościowym funduszem inwestycyjnym).
Supermarkety Stokrotka to sklepy, w których nawet najbardziej wymagający klienci znajdą asortyment spełniający ich potrzeby. Są to placówki o wielkości od 500 do 1 400 mkw. Oferta sklepów obejmuje nawet do 10 000 pozycji asortymentowych, wśród których znaleźć można bogaty wybór produktów świeżych: mięso i wędliny, owoce i warzywa, pieczywo i nabiał, a także produktów chemicznych, gospodarstwa domowego oraz ciekawą ofertę alkoholi i win z całego świata. W supermarketach Stokrotka i Delima dostępne są także produkty lokalne, pochodzące od regionalnych dostawców oraz marki własne. Wysoki poziom obsługi w każdej z placówek dostosowany jest do potrzeb nowoczesnego handlu.
Sklepy należące do Stokrotka Sp z o.o. - Stokrotka i Delima - zlokalizowane są na osiedlach mieszkalnych, w centrach miast i ciągach pieszych. Wśród nich znajdują się zarówno tradycyjne placówki, jak i lokalne centra handlowe.
Obecnie spółka koncentruje się na dalszym rozwoju działalności i rozpoczyna przygotowania do planowanego na 2013 rok wejścia na Giełdę Papierów Wartościowych. Dołączenie do prestiżowego grona spółek giełdowych zapewni Stokrotce pełną transparentność i podwyższy jej zdolność akwizycyjną. Pozwoli także na uzyskanie realnej wartości ekonomicznej firmy. Kolejnym krokiem - prowadzącym do upublicznienia - będzie transformacja firmy w Spółkę Akcyjną.
(Maja Święcka)
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9...
W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w...
Naczelny Sąd Administracyjny wydał wyrok potwierdzający...
Mennica Skarbowa odnotowała około 50-procentowy wzrost...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...