Początek roku w handlu detalicznym był dla wielu firm okresem próby. Produkty stały na półkach, a klienci wyraźnie ograniczali zakupy. Przyczyn tego zjawiska było wiele: długa zima, deszcze i powodzie, żałoba narodowa, lęk przed kryzysem. Na szczęście już od lipca widać było wyraźne ożywienie na rynku.
Z opublikowanych w ostatnich dniach danych Eurostatu wynika, że Polska zdecydowanie wyróżnia się na tle innych krajów Unii Europejskiej. W obrębie 27 krajów członkowskich w sierpniu odnotowano średnio spadek sprzedaży detalicznej o 0,3%, a w ujęciu rok do roku wzrost zaledwie o 0,8. Polska ze wzrostem rocznym na poziomie 6,7% jest zdecydowanym liderem.
„Ostatnie tygodnie przyniosły oczekiwaną poprawę w wynikach handlowych" - mówi Łukasz Gajewski, Prezes firmy Target BPO, specjalizującej się w outsourcingu sprzedaży m.in. dla dużych koncernów branży FMCG. - „Od naszych przedstawicieli handlowych w całej Polsce napływają optymistyczne informacje. Znacznie zwiększyła się rotacja produktów na półkach, wzrastają obroty. Od początku lipca do końca września zanotowaliśmy wzrost sprzedaży o około 10 %."
(Maja Święcka)
Bolt ogłasza powołanie Łukasza Turczyńskiego na stanowisko...
W kwietniu br. codzienne zakupy w sklepach zdrożały średnio...
49,1% Polaków przyznaje, że ich obecna sytuacja finansowa...
Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać...
Obecnie 49,1% Polaków dobrze ocenia swoją sytuację...
Platforma strategicznego dialogu w Warszawie i Waszyngtonie...
Kobiety wciąż są w mniejszości we władzach spółek...
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...