Wywiady

Alkoholowe trendy na Boże Narodzenie

Wtorek, 14 października 2025 HURT & DETAL Nr 10/236. Październik 2025
Okres świąteczny to czas wzrostu zainteresowania winami i alkoholem na prezenty. Tomasz Głoskowski, Dyrektor Generalny Partner Center, opowiada o najchętniej wybieranych produktach – od włoskich i mołdawskich win po polską wódkę kraftową – oraz o rosnącej roli lokalności i segmentu alkoholi 0% w świątecznych zakupach.
Jakie produkty cieszą się największym zainteresowaniem w okresie świątecznym?

W okresie świątecznym zakupy dzielą się na dwie kategorie – alkohol, najczęściej jest to wino, które będzie uzupełnieniem świątecznego stołu, oraz alkohol kupowany z myślą o prezentach.

Świąteczne spotkania to czas, gdy widzimy szczególne zainteresowanie naszą włoską linią win Casa Pecunia, a zwłaszcza jej flagowym wariantem – Casa Pecunia Primus. Od lat wzrasta sprzedaż win mołdawskich, rośnie też popularność wyrobów gruzińskich.

Jeśli chodzi o alkohole kupowane na prezent, to warto podkreślić, że istotną rolę – poza jakością – odgrywa eleganckie opakowanie. W naszej ofercie jest kilka propozycji dedykowanych właśnie świętom Bożego Narodzenia – gruzińska brandy Kazbek Peak w tubie lub eleganckim kartoniku, a dla koneserów wódki nasza polska wódka kratowa Czarna Olcha w kartoniku lub w dużych pojemnościach – 1,75 l czy 3 l.

Czy obserwujecie zmiany w podejściu konsumentów do świąt?

Rynek stale się zmienia, chętnie podążamy za trendami, choć okres świąteczny rządzi się własnymi prawami. Jako konsumenci jesteśmy wtedy bardziej tradycyjni i mniej skorzy do innowacji – zarówno na stole, jak i w doborze alkoholi. Często wybieramy to, co znane, sprawdzone i lubiane.

Z kolei lokalność odgrywa dziś coraz większą rolę – jest coraz silniej doceniana. W naszym przypadku lokalność to przede wszystkim polskie wino SREBRNE, a także polska wódka kraftowa Czarna Olcha.

Doszliśmy do fantastycznego momentu – polskie wino, także dzięki swojemu butikowemu charakterowi, stało się synonimem jakości, a polska wódka produkowana metodą rzemieślniczą – produktem docenianym także przez zagraniczne rynki.

Czy na świątecznych stołach pojawiają się także propozycje 0%?

Segment alkoholi 0% stale się rozwija, a konsumenci, którzy swoimi wyborami wpisują się w trend NoLo, z pewnością pozostaną mu wierni także w okresie świąt Bożego Narodzenia. Rynek to widzi – pozycje 0% są już obowiązkowym elementem na półce alkoholowej.




tagi: Boże Narodzenie , alkohol , trendy , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,