Wywiady

Suempol – od rodzinnej firmy do europejskiego lidera w branży łososia

Wtorek, 14 października 2025 HURT & DETAL Nr 10/236. Październik 2025
Historia Suempol to opowieść o odwadze, innowacjach i konsekwencji w dążeniu do celu. Dzięki inwestycjom, odważnym akwizycjom i koncentracji na jakości, firma umocniła swoją pozycję zarówno na rynku polskim, jak i międzynarodowym. O ekscytującej drodze do sukcesu i towarzyszących jej wyzwaniach oraz nieustannie wdrażanych innowacjach opowiada Paweł Piech – Starszy specjalista ds. Marketingu i PR w Suempol.
Jak wyglądała droga Suempol od rodzinnej firmy do jednego z największych producentów łososia w Europie?

Historia Suempol to przykład konsekwentnego rozwoju, opartego na odwadze do przecierania nowych, niewydeptanych szlaków. Początki firmy to nie ryby, a… owoce morza, a dokładniej krewetki. Trafiały one głównie na rynki Belgii i Holandii. Z biegiem czasu kluczową rolę w ofercie zaczął odgrywać łosoś, który stał się fundamentem dalszego rozwoju. Dzięki inwestycjom, odważnym decyzjom i koncentracji na jakości, Suempol szybko umocnił swoją pozycję. Obecnie w Grupie Suempol znajdują się przedsiębiorstwa z Norwegii, Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii i Belgii. Jednocześnie wzmacnialiśmy swoją pozycję na rodzimym rynku – to my byliśmy pionierami w kwestii wprowadzenia w Polsce łososia w plastrach wędzonych na zimno, który z czasem stał się jednym z najczęściej wybieranych produktów rybnych przez konsumentów. Dziś Suempol należy do światowych liderów w branży łososia – wciąż z rodzinnymi korzeniami, ale z nowoczesnym podejściem, które pozwala firmie skutecznie konkurować na najbardziej wymagających rynkach.

Jak Suempol łączy innowacje z potrzebami współczesnych konsumentów?

Przede wszystkim nowości produktowe staramy się wpisywać w realne potrzeby konsumentów, wynikające z ich codziennego stylu życia. Oznacza to m.in. rozwój segmentu dań gotowych, past rybnych oraz produktów typu convenience. Dzięki temu zapewniamy produkty rybne, które pozwalają jeść dobrze, smacznie, ale też zdrowo. Ryby – szczególnie takie jak w naszej ofercie – to idealna odpowiedź na trend „high protein”.

Suempol przejął właśnie belgijską firmę Van Biesen&Pieters, specjalizującą się w krewetkach. Czy można to traktować jako symboliczny powrót do początków działalności?

Dołączenie Van Biesen&Pieters do Grupy Suempol rzeczywiście ma wymiar symboliczny, bo nasza historia zaczynała się w 1989 roku właśnie od przetwórstwa krewetek. Współpraca z firmą o takiej renomie na rynku belgijskim pozwala nam wzmacniać pozycję międzynarodową całej grupy. Podobnie jak w przypadku poprzednich akwizycji naszym celem jest systematyczne poszerzanie asortymentu i budowanie silnej grupy, która oferuje klientom coraz szerszy wybór produktów najwyższej jakości.

W ostatnim czasie ogłosiliście zmiany dotyczące strategii marketingowej oraz identyfikacji wizualnej. Jakie główne założenia i efekty chce osiągnąć firma Suempol poprzez proces rebrandingu?

Rebranding Suempol jest naturalnym następstwem rozwoju firmy – akwizycji i poszerzania portfolio produktowego. Tak duża zmiana wymagała nowego podejścia do komunikacji, które odda skalę naszej działalności i wartości marki. Nowa identyfikacja to nie tylko odświeżone logo, ale przede wszystkim sposób prezentacji Suempol jako marki silnego, nowoczesnego partnera biznesowego. Przedstawienie ryb w nowym świetle, przełamując dotychczasowy wizerunek branży, ma także pomóc w wyróżnieniu się na półce sklepowej i bezpośrednio przełożyć się na wzrost rozpoznawalności marki.

W jaki sposób nowe oblicze Suempol ma inspirować konsumentów do odkrywania ryb na nowo?

Z perspektywy konsumenta nasza nowa komunikacja ma ułatwić mu wejście do świata ryb: pełnego smaku, praktycznych rozwiązań kulinarnych, ale także niesztampowych pomysłów. Ryby wciąż często kojarzą się z jedzeniem ich podczas wakacji nad Bałtykiem czy tylko przy świątecznym stole. Bazując na wieloletnim doświadczeniu i szerokim portfolio produktowym, chcemy wyznaczać nowe trendy. Chcemy zachęcać do eksperymentowania i wspólnie odkrywać ryby na nowo.

Dziękuję za rozmowę.
Katarzyna Kwaśna





tagi: Suempol , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,