Wywiady

Piwa bezalkoholowe częścią nowoczesnego stylu życia

Poniedziałek, 22 września 2025 HURT & DETAL Nr 09/235. Wrzesień 2025
Piotr Chęcielewski, Wiceprezes zarządu ds. marketingu w Carlsberg Polska.
Wciąż rośnie popularność piw 0,0%. Kto sięga po nie najczęściej?

Z raportu „Zerówki zmieniają rynek piwa” ZPP Browary Polskie wynika, że już 62% dorosłych Polaków regularnie sięga po piwa bezalkoholowe. Najchętniej wybierają je osoby w wieku 25-45 lat – zarówno kobiety, jak i mężczyźni.

Polska jest trzecim największym producentem „zerówek” w Europie, a segment ten stanowi ponad 7% krajowego rynku piwa i wciąż rośnie. Konsumenci codziennie kupują 1 milion piw 0,0%, co pokazuje, że produkty te przestały być jedynie alternatywą dla kierowców. Stały się częścią nowoczesnego stylu życia – konsumenci sięgają po nie dla smaku, orzeźwienia oraz w sytuacjach towarzyskich.

Jakie warianty piw bezalkoholowych są najczęściej wybierane przez Polaków?

Największy udział w sprzedaży mają warianty smakowe – 61% wolumenu kategorii – i to one napędzają jej wzrost. W 2024 roku segment ten przekroczył 1 mln hektolitrów sprzedaży. Taką ilością wypełnilibyśmy 40 basenów olimpijskich, a kolejne 25 – bezalkoholowym lagerem. Najszybciej rosnącym i największym bezalkoholowym lagerem w naszym portfelu jest Žatecky 0,0%. Wyjątkowy smak piwa, który nadaje žatecki chmiel – uznawany za jeden z najlepszych na świecie – sprawia, że Žatecky wciąż zdobywa nowych fanów. Jego walory docenił Marcin Dorociński – ambasador marki, który w tegorocznej kampanii odkrywa właśnie sekret wspaniałego smaku piwa Žatecky.

Bezalkoholowi liderzy z naszego portfolio? Okocim 0% Lime & Sicilian Orange, Okocim 0% Cherry, Somersby 0% Pear, Somersby 0% Blackcurrant & Lime oraz Karmi Classic, które od 20 lat cieszy się nieustannym powodzeniem.

Jakie rodzaje piw zyskują na znaczeniu jesienią?

Klasyczny lager pozostaje numerem jeden, ale rośnie zainteresowanie wariantami z nutą słodyczy, takimi jak Kasztelan Miodowe. Jednocześnie piwa 0,0% zachowują swoją mocną pozycję – trend „no alcohol, low alcohol” nie ma wakacji.




tagi: piwo bezalkoholowe , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze , Carlsberg Polska ,