Joanna Suchner, Customer Activation Manager Single Malts, Diageo Polska
Jakie trendy dominują na polskim rynku alkoholi? Które produkty z portfolio Diageo osiągają w Polsce najlepsze wyniki?
Na polskim rynku alkoholi obserwujemy kilka kluczowych trendów. Konsumenci wciąż chętnie sięgają po produkty premium, co jest zgodne z globalnym trendem premiumizacji. Świetnie radzi sobie tutaj marka The Singleton, która – patrząc na dane odsprzedażowe za ostatni rok – jest whisky Single Malt numer 1 w Polsce pod względem wartości sprzedaży. Wzrasta również zainteresowanie produktami o niższej zawartości alkoholu oraz wersjami bezalkoholowymi, co odpowiada na rosnącą świadomość zdrowotną i chęć moderacji spożycia. Diageo ma w tym obszarze naprawdę szerokie portfolio w ramach marek Gordon’s, Tanqueray i Captain Morgan. To kategoria, która dynamicznie rośnie od wielu miesięcy.
Jakie nowości Diageo wprowadził w odpowiedzi na panujące trendy?
W odpowiedzi na zmieniające się preferencje konsumentów, Diageo nieustannie inwestuje w innowacje produktowe. W ostatnim czasie wprowadziliśmy między innymi nowość w segmencie whisky premium – Johnnie Walker Black Ruby. Jest to śmiałe połączenie znanego charakteru Johnnie Walker Black Label ze słodszymi, owocowymi nutami. Rozwijamy również segment napojów gotowych do spożycia (RTD). Cieszą się one rosnącą popularnością dzięki swojej wygodzie i niższej zawartości alkoholu, co odpowiada trendowi moderacji. Nasze portfolio RTD kilka miesięcy temu wzbogaciło się o dwa nowe warianty: Captain Morgan Mojito oraz Gordon’s Pink & Tonic.
Jakie są kluczowe plany rozwojowe Diageo na polskim rynku w najbliższych latach?
W najbliższych latach, podobnie jak dotychczas, będziemy mocno koncentrować się na kategorii whisky, w której globalnie jesteśmy niekwestionowanym liderem. Naszą pozycję wspierają liczne destylarnie zlokalizowane strategicznie na całym świecie, co pozwala nam skutecznie odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie i różnorodne preferencje konsumentów. Jednocześnie nie zapominamy o kategoriach rumu, ginu, tequili czy RTD. W każdej z nich mamy znakomite, cenione globalnie marki, które nadal będą odgrywać kluczową rolę w naszej strategii wzrostu.
Nasilają się konflikty na wsi wraz z napływem nowych...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.