Advertisement

Nieskategoryzowane

Tu mieszkam, tu kupuję!

Środa, 25 sierpnia 2010
Dlaczego warto kupować po sąsiedzku? Trwa akcja „Tu mieszkam, tu kupuję" promująca robienie zakupów w małych, niezależnych sklepach. Zakupy w małych osiedlowych sklepikach robi się zdecydowanie częściej niż w super i hipermarketach - wynika z badań przeprowadzonych w czerwcu przez TNS OBOP na zlecenie Makro Cash&Carry.

Blisko co trzeci Polak (27%) robi zakupy w małych sklepikach osiedlowych codziennie.
Niestety, jak pokazują badania AC Nielsen, liczba niezależnych, małych sklepów rocznie maleje o ok. 10%. W ciągu ostatnich pięciu lat zbankrutowała aż 1/3 małych, osiedlowych sklepów.

Widoczny jest także odpływ klientów z małych sklepów, choć wciąż stanowią one główny segment rynku handlowego, generując ok. 60% obrotów. W Polsce handel tradycyjny nadal odgrywa ważną rolę i stanowi istotną część polskiej kultury. Polacy lubią robić zakupy w małych sklepach i jesteśmy do nich przyzwyczajeni.

Z myślą o wspieraniu niezależnych, osiedlowych sklepów spożywczych, ruszyła ogólnopolska akcja pod hasłem „Tu mieszkam, tu kupuję". Jej pomysłodawcą i organizatorem jest Makro Cash&Carry. Akcja ma na celu popularyzację kultury robienia zakupów w małych sklepach spożywczych wśród mieszkańców Polski, a także wspieranie ich właścicieli w rozwoju biznesu.

Organizatorzy akcji wskazują jak skutecznie zwiększyć rozpoznawalność sklepu wśród mieszkańców oraz jak sprawić, by wracali do niego zadowoleni klienci. Działania mają na celu również poprawę konkurencyjności małych sklepów w skali lokalnej. Akcja o zbliżonym charakterze z powodzeniem realizowana jest od kilku lat w Wielkiej Brytanii.

Akcji towarzyszy plebiscyt konsumencki pod nazwą „Tu kupuję, ponieważ...", którego celem jest wyłonienie ulubionych, najwyżej ocenianych osiedlowych sklepów na terenie całej Polski. Plebiscyt przeprowadzony zostanie w każdym regionie Polski na portalu naszemiasto.pl. Nagrodzone zostaną w nim zarówno zwycięskie sklepy, jaki i wytypowani klienci, którzy zgłoszą sklepy w plebiscycie.

Właściciele sklepów, którzy zgłoszą się do programu (poprzez zakładkę „Weź udział w akcji" na www.tumieszkamtukupuje.pl), otrzymają pakiet materiałów do wykorzystania w swojej placówce, m.in. plakat informujący o akcji i tabliczkę „otwarte/zamknięte" do umieszczenia na drzwiach sklepu, a także ulotkę informującą o założeniach programu „Tu mieszkam, tu kupuję".

(Monika Dawiec)
 

 

tagi: Makro Cash&Carry ,