Rynek dań gotowych i instant dynamicznie się zmienia, a oczekiwania konsumentów stale rosną. O trendach, które obecnie kształtują segment dań błyskawicznych, dynamicznych zmianach w preferencjach konsumenckich, podejściu marki Knorr do kwestii jakości, zdrowia i innowacji, a także o aktualnej, ambitnej kampanii marketingowej i kierunkach rozwoju oferty opowiada Aleksandra Bilska-Domańska, Brand Manager w firmie Unilever.
Jakie są trendy na rynku dań gotowych? Czego obecnie oczekują konsumenci z różnych grup wiekowych od tej kategorii?
Rynek dań gotowych przechodzi dynamiczne zmiany, a oczekiwania konsumentów, w zależności od grupy wiekowej stają się coraz bardziej zróżnicowane. Młodsi konsumenci szukają innowacyjnych rozwiązań i ekscytujących wariantów smakowych, natomiast starsze pokolenie ceni przede wszystkim funkcjonalność i jakość, częściej sięgając po dobrze znane, tradycyjne smaki. Niezmiennie jednak ważne w tej kategorii dla obu grup są wygoda przygotowania, jakość oraz smak.
Jak marka Knorr odpowiada na rosnące potrzeby związane z wygodą i oszczędnością czasu przy przygotowywaniu posiłków? Czy przy opracowywaniu nowych receptur bierzecie pod uwagę również aspekty zdrowotne i wartość odżywczą dań instant?
Marka Knorr od lat udoskonala zarówno opakowania, jak i receptury swoich produktów, aby ułatwić przygotowanie smacznego, sycącego i ciepłego posiłku. Jakość jest tym, co wyróżnia nas na rynku dań instant. Knorr nieustannie pracuje nad ulepszaniem swoich receptur, zmniejszając zawartość soli, redukując ilość dodanych cukrów oraz nasyconych kwasów tłuszczowych. Usunęliśmy też całkowicie z naszych produktów tłuszcze trans pochodzące z częściowo uwodornionych olejów roślinnych. Dbamy o to, aby składniki wykorzystywane w naszych recepturach były wysokiej jakości.
W zeszłym roku zmieniliśmy olej, w którym smażymy makaron w produktach Knorr Nudle – zastąpiliśmy olej palmowy olejem słonecznikowym, co pozwoliło obniżyć zawartość nasyconych kwasów tłuszczowych o ponad 30%. Dążymy do tego, aby nasze produkty były nie tylko szybkie w przygotowaniu, ale także spełniały oczekiwania konsumentów w zakresie zbilansowanej i zróżnicowanej diety.
Proszę opowiedzieć o obecnie prowadzonej kampanii reklamowej. Czym się wyróżnia? Jaki jest jej główny cel?
Kampania „Knorr Szama przyjemność” opiera się na nowoczesnej kreacji, wykorzystującej trend oddly satisfying, odnoszący się do rzeczy i doświadczeń, które w nieoczywisty sposób sprawiają przyjemność lub satysfakcję, często zaskakując tym uczuciem. W ekscytujący i wciągający sposób prezentujemy nasz produkt – Knorr Nudle – oraz jego największy atut: pyszny smak. Pokazujemy, że jedzenie to przyjemność, a nasze przekąski nie tylko świetnie smakują, ale również mogą dać chwilę wytchnienia od codziennego świata i problemów.
Kampania pojawiła się na rynku w dwóch odsłonach: promującej smak „Knorr Ser w Ziołach” oraz wspierającej „Knorr Kurczak Pieczony” i nasze nowości, m.in. Kurczak Pikantny czy Teriyaki. Główną kampanię w telewizji, digitalu czy outdoorze wspierają również działania niestandardowe, skierowane do młodszych konsumentów, np. projekt „Knorr Szama 24/7” – nasz 7-dniowy livestream bez przerwy, najdłuższy w Polsce w historii TikToka, w którym wzięli udział topowi influencerzy, czy „Knorr Nudle Drop” – nudlowa kolekcja streetwearowych ubrań „Knorr x 2005”, inspirowana naszymi nowościami, powstała we współpracy z polską marką 2005. Szukamy atrakcyjnych, często odważnych i zaskakujących form aktywacji, aby efektywnie trafić z komunikatem do wszystkich konsumentów, w tym tych najbardziej wymagających.
W jakim kierunku będzie rozwijać się rynek dań błyskawicznych oraz Wasza oferta w najbliższych latach?
W najbliższych latach rynek dań błyskawicznych będzie się dynamicznie rozwijał, oferując coraz szerszy wachlarz smaków. Polacy otworzyli się na kuchnie świata, niestandardowe połączenia smakowe i chętnie sięgają po nowości. W naszej ofercie będą pojawiać się nowe produkty, które zaadresują różne gusta smakowe. Staramy się sprostać wymaganiom konsumentów i udowadniamy, że danie instant może być nie tylko funkcjonalnym, ciepłym posiłkiem, ale także czystą przyjemnością.
Nieustannie dbamy o jakość naszych produktów, która jest dla nas priorytetem. Dlatego możemy spodziewać się dalszych ulepszeń zarówno w recepturach, jak i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań. Jedno pozostanie niezmienne – pyszny smak, który od lat wyróżnia produkty Knorr.
Eksperci szacują, że niewyspani pracownicy mogą kosztować...
Bądź na bieżąco z wiadomościami z rynku FMCG
Zaprenumeruj bezpłatny newsletter Portalu Kupców Polskich
Bezpłatny newsletter, to przegląd najważniejszych wiadomości ukazujących się w Portalu Kupców Polskich
www.hurtidetal.pl. Subskrypcja bezpłatna!
Aby zamówić newsletter, wystarczy wpisać adres e-mail w polu poniżej.
Twój adres został dodany do naszego newslettera, dziękujemy!Podany adres email jest niepoprawny
Podając adres email wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych (pokaż więcej)
podanych przeze mnie w powyższym formularzu w zakresie danych identyfikacyjnych i teleadresowych przez Wydawnictwo
Fischer Trading Group Spółka z o.o. dla celów promocji produktów i usług
oraz na dostarczanie mi informacji handlowej za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Jestem świadomy, że podanie danych osobowych jest dobrowolne, a powyższą zgodę mogę w każdej chwili cofnąć w
całości lub w części. Więcej o sposobie przetwarzania Twoich danych osobowych oraz przysługujących Ci w związku z tym uprawnieniach czytaj w Regulaminie.
Pamiętaj, że w każdym momencie możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera.