Biedronka w regionie łódzkim
Sieć Biedronka w Regionie Centralno-Wschodnim (obejmującym obszar działalności centrum dystrybucyjnego w Mszczonowie) posiada ponad160 sklepów. Do końca 2010 r. planowane jest otwarcie 11 nowych placówek. W regionie Biedronka zatrudnia ponad 1 300 pracowników, z czego około 260 jest zatrudnionych w centrum dystrybucyjnym, reszta zaś - w sklepach. Co ważne, potencjał centrum pozwala na planowanie zatrudnienia kolejnych ponad 150 osób, w miarę dalszego rozwoju sieci w regionie.
Centrum dystrybucyjne w Mszczonowie, zajmujące powierzchnię 6,5 ha, jest "sercem" regionu. Tu trafiają towary od dostawców i stąd dystrybuowane są do sklepów. Nowoczesne warunki przechowywania produktów gwarantują zachowanie ich jakości. Obecnie do Mszczonowa trafiają produkty od ponad 300 dostawców z całej Polski. Średni dzienny załadunek i rozładunek, przyjęcia oraz wydania to ok. 4 000 palet. W centrum czynnych jest 41 ramp rozładunkowo-załadunkowych.
Region łódzki to także region macierzysty wielu producentów, współpracujących z siecią Biedronka. Ich produkty trafiają na półki sklepów w całym kraju. Są wśród nich takie firmy, jak Drosed czy Browary Łódzkie.
Piętnaście lat budowania sukcesu
Pierwsze sklepy pod szyldem Biedronki powstały dokładnie piętnaście lat temu, w 1995 roku. Biedronka, działająca początkowo na terenie Wielkopolski, sukcesywnie rozszerzała swoją działalność na inne regiony. Kluczem do sukcesu okazała się budowa partnerskiej współpracy z polskimi producentami. Dzięki niej było i jest możliwe oferowanie dobrych polskich produktów w codziennie niskich cenach. Warto przypomnieć, że ponad 95% asortymentu spożywczego, sprzedawanego w sklepach Biedronki, to właśnie polskie wyroby.
Jak dzisiaj przedstawia się Biedronka w liczbach? 1 527 sklepów w ponad 600. miejscowościach całego kraju i ponad 500. partnerów handlowych w całej Polsce. Dzięki współpracy z partnerami ponad 95% produktów spożywczych stanowią produkty polskie. Biedronka jest także jednym z największych prywatnych pracodawców w Polsce: zatrudnia około 27 000 pracowników. Firma zakłada uruchomienie ponad 500 sklepów w latach 2010-2012, a w tym roku uruchomione zostaną dwa nowe centra dystrybucyjne. Tym samym liczba centrów dystrybucyjnych wzrośnie z obecnych ośmiu do dziesięciu. Sukcesywnie rośnie też wielkość sprzedaży. O ile w 1998 r. wynosiła ona 0,9 mld zł, to w 2009 r. aż 16 mld zł. Sieć może także pochwalić się niezmiennie dobrymi wynikami finansowymi. W pierwszym półroczu 2010 r. Biedronka wyróżniła się wzrostem sprzedaży całkowitej o 18,1% w zł i dwucyfrowym wzrostem sprzedaży porównywalnej (like-for-like), który wyniósł w tym okresie 10,5%.
(Maja Święcka)
tagi: Biedronka ,
W pierwszym półroczu 2025 roku sieci handlowe w Polsce...
W II kwartale 2025 roku ruch wzrósł rdr. w supermarketach o...
Eurocash ogłasza zmiany w zarządzie. Z dniem 1 września...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...
Bitcoin może kosztować nawet 200 tys. dolarów...
Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej...