W ramach ekologicznej akcji społecznej „Zadbaj o środowisko" firma Carlsberg Polska edukowała uczestników letnich imprez, zwracając uwagę na problem zaśmiecania otoczenia, miejsc bliskich zamieszkania, a w szczególności terenów zielonych, rekreacyjnych.
Z EKOprogramem, którego zadaniem było uwrażliwienie na dbałość o otoczenie, firma zawitała na Dniach Morza, Dniach Brzeska i Sierpca, Biesiadzie Kasztelańskiej w Płocku oraz Seven Festivalu w Węgorzewie. Z akcją "Zadbaj o środowisko" obecna była również na koncercie Metallica, przeprowadzając ją wspólnie z Coca Colą i Telepizzą.
Podczas tych wszystkich imprez pełnoletni biesiadnicy byli zachęcani do wzięcia udziału w sprzątaniu plastikowych kubków jednorazowych po piwie, w zamian otrzymując - w specjalnej EKOStrefie - gadżety z materiałów biodegradowalnych, takie jak: czapki, maty plażowe, peleryny przeciwdeszczowe, długopisy i otwieracze. Profesjonalną utylizacją plastikowych kubków po złocistym trunku zajmowały się lokalne firmy recyklingowe. Podczas akcji były rozdawane również ulotki edukacyjne, w których zawarte zostały kluczowe zagrożenia wynikające ze śmiecenia oraz EKOporady, jak każdy z nas może pozytywnie wpływać na otoczenie z korzyścią dla środowiska.
"W ten sposób chcieliśmy przyczynić się do wzmocnienia świadomości ekologicznej uczestników imprez - lokalnych społeczności, turystów - kładąc nacisk na to, co należy czynić z opakowaniem po wypiciu trunku. Dlatego też zwracaliśmy uwagę na problem śmiecenia, ze szczególnym uwzględnieniem zaśmiecania terenów zielonych, gdzie bardzo często napotykamy między innymi opakowania po napojach" - mówi Adam Pawełas, Menedżer ds. Środowiska w Carlsberg Polska.
"Efekty są imponujące, odnotowaliśmy spore zainteresowanie akcją, duży odzew społeczny świadczy o potrzebie organizowania tego typu przedsięwzięć. W szczególności akcja cieszyła się powodzeniem wśród ludzi młodych, którzy bardzo aktywnie zareagowali na naszą inicjatywę, przynosząc do EKOStrefy imponujące ilości kubków, "ubranych" w rozmaite formy, czerpiąc radość z tego mechanizmu promocyjnego, którego przecież jednym z głównych założeń było "edukowanie poprzez zabawę". Rekord padł na warszawskim Bemowie, gdzie podczas koncertu Metallica, w ciągu niespełna 7 godzin zebraliśmy ok. 30 tysięcy kubków!"- dodaje Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.
W ramach ekologicznej akcji edukacyjnej "Zadbaj o środowisko", na tych imprezach, udało się w sumie zebrać ponad 100 tysięcy kubków.
Carlsberg Polska zaprosiła do współpracy Fundację EkoRozwoju, która na miejscu imprezy poprowadziła ekologiczne konkursy z nagrodami dedykowane całym rodzinom. Fundacja EkoRozwoju edukowała m. in. w zakresie poprawnej segregacji i recyklingu opakowań po napojach i innych odpadach.
"Inicjatywa Carlsberg Polska pn. "Zadbaj o środowisko" jest pożyteczna dla każdego z nas, a przede wszystkim - dla naszej Ziemi, o którą razem powinniśmy troszczyć się i dbać. Wspólnie apelowaliśmy do uczestników imprez o codzienne segregowanie odpadów, bo poddając opakowania recyklingowi, dajemy im nowe życie, z korzyścią dla środowiska" - mówi Dominik Dobrowolski, wiceprezes Fundacji EkoRozwoju.
(Maja Święcka)
tagi: Carlsberg ,
Tchibo ogłosiło nową, globalną strategię klimatyczną...
Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys...
W pierwszym półroczu 2025 roku sieci handlowe w Polsce...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...
Bitcoin może kosztować nawet 200 tys. dolarów...
Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej...