Emperia silną pozycję posiada zarówno w segmencie dystrybucji, jak detalu. W tym roku przychody ze sprzedaży sięgnąć mają sześciu miliardów złotych. Nie bez znaczenia będą również nakłady inwestycyjne, które mają wynieść 200 milionów złotych, z czego 40 przeznaczonych będzie na inwestycje w supermarkety i nowe hale cash and carry.
W porównaniu do ubiegłego roku sprzedaż ma wzrosnąć o pół miliarda złotych, a zysk netto poprawić się o ponad 20 procent. Emperia planuje w drugiej połowie roku kolejne fuzje i przejęcia (dystrybucja i detal) - obecnie prowadzone są zaawansowane rozmowy z pięcioma sieciami, kierownictwo spodziewa się przejęcia dwóch sieci średniego formatu.
„20 lat temu nawet w najśmielszych przypuszczeniach nie zakładałem, że będę miał zaszczyt i odpowiedzialność stać na czele tak silnego i prężnego organizmu. Jesteśmy obecnie największą polską grupą handlową. Mamy z czego być dumni" - mówi Artur Kawa, prezes zarządu Emperii. - „Większość celów, jakie przed sobą stawialiśmy, udało nam się zrealizować. Jesteśmy obecnie na etapie trymowania organizacji, pochylamy się nad jakością, produktywnością i kosztami. Myślimy też o kolejnych połączeniach i konsolidacji rynku. Chcemy się dalej rozwijać i poprawiać wyniki finansowe, to nieustający cel stojący przed firmą."
Sieć dystrybucyjna oparta jest głównie na ogólnopolskiej spółce Tradis, która zaopatruje w 27 tys. produktów 50 tys. sklepów w całej Polsce. Oznacza to, że miesięcznie do klientów dociera 5,5 tys. pełnych TIRów. W całym kraju Tradis zatrudnia łącznie 4,6 tysiąca osób. Obsługuje sieci supermarketów, niezależnych detalistów, restauracje i hotele oraz stacje benzynowe Orlen. Dystrybucją w Emperii zajmuje się również DEF (sieć dystrybucyjna w północno-wschodniej Polsce, w stałej ofercie posiada kilkanaście tysięcy produktów) oraz Ambra (dystrybutor chemii gospodarczej i kosmetyków na terenie Śląska, Opolszczyzny i Małopolski).
Spółka prowadzi handel detaliczny poprzez następujące sieci sklepów: Stokrotka (171 supermarketów), Delima (8 supermarketów), Groszek (1 112 sklepów), Milea (95 delikatesów), Euro Sklep (625 placówek), Lewiatan (634 sklepy), Społem Tychy (25 sklepów) oraz PSD - Partnerski Serwis Detaliczny (443 placówki w ramach 53 spółdzielni Społem).
Funkcjonowanie Grupy Handlowej Emperia koordynuje notowana na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych spółka Emperia Holding S.A.
Maja Święcka
Wybrane najważniejsze wydarzenia w historii Emperii
Rok
Wydarzenie
1990
Powstaje Eldorado
1994
Powstaje Lewiatan
1996
Powstaje BOS
2000
Powstaje Groszek
2002
Debiut na GPW
2006
BOS łączy się z Eldorado
2007
Eldorado i BOS przyjmują nazwę Emperia
2008
Emperia tworzy Tradis
tagi: Emperia ,
Tchibo ogłosiło nową, globalną strategię klimatyczną...
Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys...
W pierwszym półroczu 2025 roku sieci handlowe w Polsce...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...
Bitcoin może kosztować nawet 200 tys. dolarów...
Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej...