Badanie dystrybucji i czytelnictwa, wykonane przez renomowany instytut GfK Polonia na zlecenie Wydawnictwa Gospodarczego, opublikowane na stronie internetowej http://www.wiadomoscihandlowe.pl/, wskazuje, że w sklepach o powierzchni 300-2.500 mkw. magazyn HURT & DETAL zajmuje 3. pozycję, zaś w sklepach o powierzchni 100-299 mkw. plasuje się na 4. miejscu wśród siedmiu badanych tytułów.
W 2010 roku magazyn HURT & DETAL uzyskał lepsze niż w 2009 roku wskaźniki dystrybucji i dotarcia do supermarketów w Polsce. Miesięcznik - z wynikiem 31% - znalazł się w pierwszej trójce tytułów najczęściej wskazywanych przez respondentów, tj. właścicieli i menadżerów placówek handlowych. W porównaniu do roku 2009 jest to awans aż o trzy pozycje w górę. Podobny sukces HURT & DETAL osiągnął w przypadku badania czytelnictwa cyklu sezonowego. W kategorii supermarketów także uplasował się na trzecim miejscu z wynikiem 31%.
Badanie potwierdza równie wysoką pozycję magazynu wśród supermarketów i hipermarketów w kategorii ostatniego wydania, w którym HURT & DETAL zakwalifikował się do miejsca na podium i zajął trzecią pozycję.
„Satysfakcjonują nas wyniki tegorocznego badania, przeprowadzonego przez GfK Polonia na zlecenie Wydawnictwa Gospodarczego. Jest to potwierdzenie rzetelności, wiarygodności, a także coraz większej skuteczności naszego działania. Dzięki analizie - która przeprowadzona w sposób profesjonalny, oddaje pełny obraz rynku - mamy pewność, że publikowane przez nas zarówno treści redakcyjne, raporty rynkowe, informacje o nowościach, jak i materiały promocyjne oraz reklamowe trafiają do właściwych odbiorców. Wyniki badania są dla nas tym bardziej zadowalające, że jako najmłodszy tytuł na polskim rynku prasy handlowej, z roku na rok pniemy się do góry w rankingach" - powiedział Tomasz Pańczyk, Redaktor Naczelny miesięcznika HURT & DETAL.
Ponadto, badanie dystrybucji prasy handlowej, przeprowadzone w dużych sklepach o powierzchni sprzedaży 100-299 mkw. wskazuje, że aż 21% ankietowanych wie, że w ciągu ostatniego półrocza do ich sklepu było dostarczane pismo prasy branżowej, pt. HURT & DETAL, co na tle konkurencji pozwala uplasować się miesięcznikowi na czwartej pozycji (w 2009 roku na 6. miejscu).
Magazyn poprawił także swoje wyniki w przypadku popularności czytelnictwa sezonowego w dużych sklepach (4. miejsce, 19%) oraz w hipermarketach o powierzchni sprzedaży powyżej 2.500 mkw. (4. miejsce, 29%).
Miesięcznik - w kategorii Polska - znalazł się w pierwszej piątce badania dystrybucji prasy handlowej (z wynikiem 19%), a tym samym awansował o jedną pozycję wyżej w porównaniu do roku 2009. W przypadku czytelnictwa cyklu sezonowego, w kategorii całego kraju, HURT & DETAL także zwiększył wskaźniki i uplasował się na 5. miejscu, z wynikiem 18% (13% w 2009 roku).
Jak poinformowały Wiadomości Handlowe, badanie* przeprowadzono za pomocą kwestionariuszowych wywiadów osobistych, realizowanych w miejscu pracy respondenta, czyli w sklepie, na przełomie kwietnia i maja 2010 roku. Analizę zrealizowano na reprezentatywnej próbie 736 wywiadów, a jej wyniki zostały przeważone przez rzeczywistą strukturę polskiego handlu. Uwzględnione tytuły to: HURT & DETAL, Wiadomości Handlowe, Detal Dzisiaj, Handel, Handlowiec, Magazyn Życie Handlowe oraz Poradnik Handlowca.
* badanie dystrybucji i czytelnictwa prasy handlowej w Polsce (datowane na czerwiec 2010), przeprowadzone przez instytut GfK Polonia Sp. z o.o., jest własnością Wydawnictwa Gospodarczego Sp. z o.o.
(Redakcja)
Tchibo ogłosiło nową, globalną strategię klimatyczną...
Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys...
W pierwszym półroczu 2025 roku sieci handlowe w Polsce...
W obliczu narastających napięć geopolitycznych i...
To coraz istotniejszy klient dla sektora bankowego...
Instytucje kontrolujące stopniowo zmieniają swój charakter...
Bitcoin może kosztować nawet 200 tys. dolarów...
Potrzebne zachęty do dłuższej aktywności zawodowej...